قدس آنلاین- تبریز: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: در تمام دنیا از معادن با استفاده از تکنولوژی مدرن بهره‌برداری می‌شود، ولی متأسفانه در ارسباران بیشترین تخریبات در بهره‌برداری از معادن، به دلیل برداشت سطحی و ناشی از نبود تکنولوژی است.

عدم استفاده از تکنولوژی در بهره‌برداری از معادن ارسباران

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، کریم مهری در جلسه کارگروه اجرایی حفاظت و مدیریت پایدار منابع طبیعی برای تفاهم‌نامه منعقده فی‌مابین رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با استانداران نواحی رویشی هیرکانی و ارسبارانی،اظهار داشت: در تمام دنیا از معادن با استفاده از تکنولوژی مدرن بهره‌برداری می‌شود، ولی متأسفانه در ارسباران بیشترین تخریبات در بهره‌برداری از معادن، به دلیل برداشت سطحی و ناشی از نبود تکنولوژی است.

مشکلات موجود از موازی کاری بین دستگاههای دولتی است

رضا مسعودی‌فر معاون قضایی و پیشگیری از جرم دادگستری استان با بیان اینکه یکی از مشکلات، بحث موازی کاری بین دستگاه‌ها و نهادهای دولتی است، افزود: برای حفظ و صیانت از جنگل‌های ارسباران باید به صورت جدی با تغییر کاربری اراضی، قاچاق چوب و ساخت و سازه‌های بی‌رویه برخورد کرد.

وی آسیب‌شناسی را از اولویت های کاری دانسته گفت پس از آسیب‌شناسی می‌توان نسبت به موضوع اولویت‌بندی و براساس اهمیت موضوع اقدام  و باید تاحصول نتیجه پیگیری لازم صورت پذیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.