پس از انتشار یک فیلم ویدئویی در خصوص تیراندازی ۲ مامور سفیدپوست آمریکا که منجر به مرگ یک سیاهپوست در ایالت لوئیزیانا شده، اعتراض سراسری این ایالت را فراگرفته است.

تظاهرات علیه تیراندازی پلیس آمریکا به مرد سیاهپوست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حادثه تیراندازی ماموران سفیدپوست پلیس آمریکا به یک سیاهپوست در ایالت لوئیزیانا پس از آن رخ داده است که گزارش‌هایی منتشر شده است که این مرد سیاهپوست با اسلحه اقدام به تهدید مردم در بیرون یک فروشگاه نموده است.

تحقیقات نشان می دهد که قربانی این حادثه آلتون استرلینگ 37 ساله بوده است که بر اثر شدت جراحات و زخم ها در قفسه سینه و کمرش کشته شده است. معترضان با برپایی تظاهرات، خیابان ها و جاده های منتهی به محل وقوع حادثه را مسدود کردند.

حدود 200 نفر از معترضان نیز قصد دارند در برابر ساختمان شورای شهر تجمع کنند. این اعتراضات در شرایطی برپا شده است که طی ماه های گذشته تنش ها بر سر اقدامات نژادپرستانه پلیس آمریکا در برخورد با سیاهپوستان و سایر اقلیت های قوی در این کشور به شدت بالا گرفته است.

هر سال بیش از 1000 نفر بر اثر تیراندازی پلیس آمریکا کشته می شوند و اکثر این افراد سیاهپوستانی هستند که با برخورد نامناست و تبعیض آمیز پلیس روبرو شده اند.

جین مک نیلی سخنگوی پلیس آمریکا گفته است که ماموران پلیس پس از دریافت گزارش هایی مبنی بر تهدید مردم در خارج از فروشگاه توسط یک مرد مسلح، به منطقه اعزام شده‌اند و 2 مامور پلیس در این حادثه نقش داشته‌اند.

استرلینگ که پدر 5 فرزند بوده در صحنه وقوع حادثه کشته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.