معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که باید از ایرانی کردن آیین و سنت‌های اربعین در عراق اجتناب شود.

اجتناب از ایرانی کردن سنت‌های اربعین در عراق

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، سید عباس صالحی طی سخنانی در دیدار با رییس و مسولان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی، با ابراز خرسندی از تدابیر و برنامه‌های ستاد مرکزی و کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی، اظهار کرد: ما در مراسم اربعین فقط میهمان سفره غذای مردم شریف عراق نیستیم، بلکه میهمان سفره‌های سنت آنها هم هستیم، لذا باید این سنت‌ها را پاس داشت و از ایرانی کردن آن‌ها اجتناب شود.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما گاهی به دلیل عدم شناخت فرهنگ و سنت‌ها مردم عراق رفتارهایی بروز می‌دهیم که به رغم همه تلاش‌ها به اختلاف و واگرایی دامن می‌زند. ما باید از رهگذر مراسم با شکوه اربعین به اتحاد پیروان اهل بیت (ع) بله همه مسلمانان کمک کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت درک درست شرایط حساس منطقه و عراق، اتخاذ تدابیر و راهبردهای مناسب در مواجهه با آسیب‌های احصا شده را ضروری دانست.

صالحی گفت: انتخاب هر راهبردی نیازمند ایجاد مفاهمه همه عناصر و متولیان و کارگزاران بر اصول و اموری است تا بر اساس آن مبانی این حرکت بزرگ تبیین و تدوین شود.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد با برشمردن ظرفیت‌های این وزارتخانه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با دارا بودن معاونت‌های تخصصی و سازمان‌های مردمی مرتبط در حوزهای فرهنگی و هنری آمادگی کامل در جهت پشتیبانی از برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی و هنری را دارد.

در این دیدار حجت‌الاسلام، احمدی رییس کمیته فرهنگی و آموزشی با ارایه گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات و سیاست‌های فرهنگی و آموزشی به روند شکل‌گیری ستاد مرکزی و کمیته‌های تخصصی اشاره کرد.

وی همچنین بر سیاست اصولی مبنی بر مردمی نگهداشتن اربعین و استفاده از ظرفیت‌ دستگاه‌ها و نهادها در رهبری و پشتیبانی مراسم تاکید و از حمایت و حضور معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیته فرهنگی و آموزشی تقدیر کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.