این که با رسیدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان این تکه کلام ما می شود که «تمام شد» یک برداشت اشتباه از این سی روز است که در ذهن ما وجود دارد. بعد از این سی روز، چیزی تمام نمی شود بلکه اتفاقا تازه همه چیز آغاز می شود.

رمضان شروع زندگی مهدوی / یک ماه آمادگی برای ۱۱ ماه زندگی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام ابوالفضل اسماعیلی ، کارشناس مباحث مهدوی در رابطه با این که چگونه می توان از دستاوردهای ماه مبارک رمضان در راستای یک زندگی مهدوی بهره برد تصریح کرد: لازمه این که بتوانیم از دستاوردهای این ماه مبارک برای رسیدان به زندگی مهدوی استفاده کنیم، این است که ابتدا سبک زندگی مهدوی را بشناسیم. بعد دقت کنیم و ببینیم آیا این سبک زندگی در ماه مبارک رمضان در زندگی ما جاری می شود یا خیر؟

 

وی افزود: برای شناخت سبک زندگی مهدوی ابتدا باید آن را تعریف کرد. اگر از من سوال کنند که زندگی مهدوی چیست؟ و چگونه است؟ بنظر من زندگی مهدوی زندگی ای است که در حال حاضر و در عصر غیبت، شبیه زندگی عصر ظهور باشد. وقتی به امید خدا امام عزیز ما تشریف بیاورند زندگی ما چگونه شد؟ بحث مادیات و مادی گرایی ما چگونه می شود؟ مهمانی ها، تجملات، رفت و آمدها، محرم و نامحرم ، برخورد با همسایه و ... چگونه و به چه سبک و سیاقی خواهد بود؟ برای سبک زندگی مهدوی باید آن را با این معیار تنظیم کرد تا وقتی حضرت به خواست خدا تشریف آوردند نیز به همین شکل و به همین سبک زندگی را ادامه داد.

 

مدیر یکی از مدارس علمیه کشور تصریح کرد: بهترین زمینه برای زندگی مهدوی، فرصت ماه مبارک رمضان است. رمضان با آن سحرهای زیبا، افطارهای زیبا، تجملات و اصراف کمتر، فاصله گرفتن از گناه و عصیان کمتر، نوع خواب و بیداری ها، اخلاق، نوع برخورد با مردم و... همه این موارد و مسایل در ماه مبارک رمضان شکل خاصی به خود می گیرد. علاوه بر این که شیطان نیز درغل و زنجیر است و نفس انسان، رام تر است.

 

حجت الاسلام اسماعیلی ادامه داد: این که با رسیدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان این تکه کلام ما می شود که «تمام شد» یک برداشت اشتباه از این سی روز است که در ذهن ما وجود دارد. بعد از این سی روز، چیزی تمام نمی شود بلکه اتفاقا تازه همه چیز آغاز می شود. ما در این ماه مبارک سی روز آموزش دیده ایم و دوره آموزی ( بندگی یا زندگی) را طی می کنیم تا در 11 ماه دیگر سال نیز این نوع زندگی را ادامه دهیم.

این کارشناس مهدوی گفت: اگر یک ماه تمام قران خواندیم و تامل و تدبر کردیم، از این پس هم ادامه دهیم؛ اگر یک ماه هر سحر بیدار شدیم بقیه ایام سال را نیز بیدار شویم؛ اگر یک ماه بخشش کردیم بعد از آن هم ادامه دهیم؛ اگر ارتباط مان با خدا قوی تر شد در 11 ماه دیگر سال هم این روند ادامه پیدا کند. نه این که به محض اینکه ماه مبارک تمام شد ما نیز همه چیز را رها کنیم.

 

وی افزود: انسان برای بهره مندی از هر چیز مفیدی باید در آن استمرار داشته باشد. در غیر این صورت تنها چیزی که بعد از ماه مبارک عاید ما می شود «ثواب» است که این ثواب هم با یک غیبت ، تهمت، یا هر گناه دیگری از بین می ود. پس تلاش کنیم شیوه ای را که در ماه مبارک رمضان داشتیم ادامه دهیم.        

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.