​رژیم آل‌خلیفه با تنگ‌تر کردن حلقۀ محاصرۀ اطراف شهرک دراز در بحرین، تدابیر امنیتی جدیدی را علیه تحصن کنندگان مقابل منزل شیخ عیسی قاسم اعمال کرده است.

تدابیر شدید امنیتی علیه شیعیان بحرین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، شهرک دراز در شمال غرب بحرین، محل تحصن مردم بحرین است که تحت محاصرۀ رژیم آل‌خلیفه قرار گرفته است. 

مردم بحرین اوایل تیر ماه تحصن بزرگی مقابل منزل شیخ عیسی قاسم، عالم برجستۀ بحرینی، در این منطقه، در اعتراض به سلب تابعیت وی برگزار کردند. 

به گزارش شبکه تلویزیونی اللؤلؤة، نیروهای رژیم آل‌خلیفه با بستن ورودی‌های این شهرک، فقط به ساکنان آن اجازۀ رفت‌و‌آمد از دو ورودی شلوغ، آن هم با ارائۀ گواهی سکونت در این شهرک را دادند. 

به گفتۀ منابع بحرین، نیروهای آل خلیفه مردم را مجبور کرده اند برای ورود به این منطقه ابتدا به مراکز بازرسی رجوع و ضمن دریافت مجوز ورود، اسامی فرد و اشخاصی که قصد دیدار آنان را دارند را به صورت مکتوب ارائه کنند.

رژیم آل خلیفه 20 ژوئن (31 خرداد) حق شهروندیِ شیخ عیسی قاسم را سلب کرد. این اقدام کم‌تر از یک هفته پس از آن صورت گرفت که وزارت دادگستری بحرین فعالیت اصلی‌ترین حزب مخالف این کشور یعنی جنبش الوفاق را تعلیق و دو گروه مخالف موسوم به «مؤسسۀ عصر روشنگری اسلامی» و «انجمن اسلامی الرساله» را منحل کرد.

سلب تابعیت شیخ عیسی پس از آن صورت گرفت که دادگاهی در بحرین مجازات حبس شیخ علی سلمان، رهبر الوفاق را به بیش از 2 برابر افزایش داد.

گفتنی است، رژیم آل‌خلیفه خدمات اینترنتی به مردم این منطقه را از ابتدای اعتصاب مردم قطع کرده‌ است. 

بحرین از بهمن سال 1389 صحنه برگزاری اعتراضات خیابانی مردم است که خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.

ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته است.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌اند و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

رژیم آل خلیفه با ادامه سیاست سرکوب اعتراضات، ده ها معترض را کشته و بسیاری از فعالان سیاسی و مخالف را به حبس‌های طولانی مدت محکوم کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.