شمار زیادی از مردم برزیل در مخالفت با میزبانی المپیک در ریودوژانیرو تظاهرات کردند.

اعتراض برزیلی‌ها به میزبانی المپیک

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، کمتر از یک ماه تا شروع سی و یکمین دوره از بازی‌های المپیک باقی مانده است اما همچنان شهر ریودوژانیرو برای میزبانی بازی‌ها آماده نیست و هزاران نفر از مردم این شهر در مخالفت با میزبانی بازی‌های المپیک در خیابان‌های ریودوژانیرو گرد آمدند و با سر دادن شعارهایی از میزبانی برزیل ابراز نارضایتی کردند.

مردم ریودوژانیرو علت اعتراض خود را اعتصاب معلمان حاضر در این شهر به‌مدت 4 ماه، ثابت بودن حقوقشان به‌مدت 2 سال و ارائه مطلق خدمات عمومی برای پیشبرد میزبانی بازی‌های المپیک اعلام کرده‌اند.

در ابتدا این تظاهرات در خیابان‌های شهر با آرامش برگزار شد اما بعد از مدتی با ایجاد تنش میان پلیس و تظاهرکنندگان، نیروهای امنیتی برای متوقف کردن مردم به‌سمت آنها گاز اشک‌آور پرتاب کردند. بعد از این اقدام پلیس ده‌ها نفر زخمی شدند.

اگر این اقدامات اعتراض آمیز تداوم یابد، میزبانی بازی‌های المپیک در ریودوژانیرو به شکستی مفتضحانه تبدیل خواهد شد زیرا این شرایط با افزایش آلودگی آب دریا و اغتشاش در سیستم حمل و نقل باعث رشد جرم و جنایت در ریودوژانیرو که دچار بحران سیاسی و اقتصادی است خواهد شد.

با این وضع فقط یک معجزه می‌تواند میزبانی بازی‌های المپیک را در برزیل با موفقیت همراه کند. افتتاحیه بازی‌های المپیک 5 آگوست (15 مرداد) در ریودوژانیرو خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.