مراسم اختتامیه جشن بزرگ ضیافت‏‎الحسین (ع) با حضور مسئولین فرهنگی شهرداری تهران، قاریان مطرح کشور و حضور با شکوه شهروندان در میدان امام حسین (ع) برگزار شد.

کرسی‌های تلاوت قرآن در جشن «ضیافت‌الحسین (ع)»‌

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، در جشن بزرگ ضیافت‌الحسین (ع) که به مناسبت عید فطر در میدان امام حسین (ع) برپا شد، کرسی تلاوت با حضور چهار قاری برجسته کشورمان و حضور شهروندان پای رحل‌های قرآن برگزار شد.

پس از پایان تلاوت قرآن کریم، یوسف بالو، مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی فرهنگ‌سرای شهر و مدیر میدان امام حسین (ع) در این مراسم ضمن قدردانی از حضور دست‌اندرکاران و شهروندان در برنامه ضیافت‌الحسین (ع) گفت: امیدوارم این برنامه در سالهای آتی با مشارکت دست‌اندرکاران و حضور اثرگذار شهروندان، با شکوه بیشتر و برنامه‏‌های متنوع‌‏تری برگزار شود تا ان‌شاءالله بتوانیم در حد خود در حریم اهل‌بیت (ع) خدمتگزاری کنیم، امید که خداوند با رضایت اهل‌بیت (ع) از ما راضی باشد.

مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی فرهنگ‌سرای شهر، ضمن قرائت اشعاری از بزرگان ادبیات پیرامون عید سعید فطر، به تقدیر از برندگان شبهای پیشین مسابقه قرآنی کرسی تلاوت پرداخت و اظهار کرد: در روزهای ماه مبارک رمضان، روزانه بالغ بر ٤� � نفر از همشهریان تهرانی، حضوری پرشور و فعال در کرسی تلاوت و مسابقه قرآنی داشتند که از میان تعداد زیادی که پاسخ مسابقه قرآنی را ارائه دادند، به 25 نفر برگزیده این مسابقه،  کمک‌هزینه نقدی سفر به کربلای معلی تقدیم خواهد شد.

همچنین در ادامه این مراسم، با حضور سید علیرضا فاطمیان پور، مدیر فرهنگی هنری منطقه 12 و رئیس فرهنگسرای شهر، جمعی از برگزیدگان مسابقه قرآنی کرسی تلاوت، مورد تقدیر قرار گرفتند و علاوه بر هدیه‌ کمک‌هزینه سفر کربلای معلی، هدیه معنوی مشتمل بر قرآن کریم و رحل دریافت کردند.


فاطمیان‌پور در حاشیه این مراسم با اشاره به استقبال خوب شهروندان  تهرانی از فضای مثبت معنوی میدان امام حسین (ع) در ایام ماه مبارک رمضان ابراز کرد: این فضای ارزشمند به مدد و لطف باری تعالی رونق و شور خاصی را به شبهای ماه مبارک رمضان بخشیده بود. همچنین نام مبارک اباعبدلله الحسین (ع) بر این ضیافت معنوی، برکت و نورانیتی خاص بخشید و زمینه‌ساز حضور پرشور شهروندان و بهره دوچندان از این رویداد شد.

مدیر فرهنگ‌سرای شهر، با اشاره به برگزاری رویدادهای معنوی در طول سال به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، اظهار کرد: ان‌شاءالله برنامه‌های متنوع فرهنگی و معنوی، در بستری سرگرم‌کننده طی ایام تابستان توسط فرهنگسرای شهر برگزار خواهد شد و امیدواریم با استقبال شهروندان و مشارکت اثرگذار نهادهای دست‌اندرکار ، این دست برنامه‌ها جایگاه خود را در ارتقاء و اعتلای فرهنگی جامعه پیدا کند.

در ادامه جشن بزرگ ضیافت‌الحسین(ع)، نواهای دل‌نشین و معنوی با محوریت حضرت صاحب‌الزمان (عج) به اجراء در آمد و مورد استقبال حاضران واقع شد.

در بخش پایانی این جشن بزرگ، با توزیع افطاری ساده از شهروندان شرکت‌کننده در مراسم جشن بزرگ ضیافت‌الحسین(ع) پذیرایی شد.

بنابراین گزارش، برنامه ضیافت‌الحسین‌ (ع)، به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه 12، شهرداری منطقه 12 و هیأت رزمندگان اسلام تهران بزرگ توسط فرهنگسرای شهر، با هدف ترویج فرهنگ روزه‌داری و انس و الفت شهروندان با قرآن کریم و مناسک نورانی ماه مبارک رمضان از نخستین روز ماه مبارک رمضان رأس ساعت 19:30 در جوار یادمان شهدای گمنام میدان امام حسین (ع) به میزبانی روزه‌داران تهرانی پرداخت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.