مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از وقوع آتش‌سوزی در منطقه قلعه‌شاهین و پادگان ابوذر سرپل‌ذهاب خبر داد و گفت: چهار هکتار جنگل و مرتع دچار حریق شد.

آتش‌سوزی ۴ هکتار جنگل و مرتع در سرپل‌ذهاب

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، مراد شیخ ویسی در خصوص آتش‌سوزی منطقه سرپل‌ذهاب، اظهار داشت: آتش‌سوزی روز گذشته واقع در منطقه قلعه‌شاهین و پادگان ابوذر سرپل‌ذهاب رخ داد.

وی زمان وقوع آتش‌سوزی در محل مذکور را ساعت 13 بعد از ظهر روز گذشته عنوان کرد و گفت: علت آتش‌سوزی عوامل انسانی بود که بر اثر بی‌احتیاطی و آتش زدن علف‌های هرز منطقه صورت گرفت، اما ظرف مدتی کوتاه و‌ در راس ساعت 16 بعد از ظهر نسبت به خاموش کردن آتش اقدام شد‌.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این آتش‌سوزی بالغ بر چهار هکتار از جنگل و مرتع‌‌های پادگان ابوذر سرپل‌ذهاب دچار حریق شد در حالی‌که از منابع ارزشمند این منطقه محسوب می‌شد.

شیخ‌ویسی گفت: چسبندگی علف‌ها به لباس‌های سربازان موجب برافروختن آتش در منطقه شد و از آن‌جایی که توان کنترل و اطفای حریق را نداشتند، بخش‌های از جنگل‌کاری شده پادگان و مرتع آن طعمه حریق شد که با اعزام نیروهای از منابع طبیعی موفق به اطفای حریق شدیم.

وی ادامه داد: در اطفای حریق در سرپل‌ذهاب نیروهای بسیجی، مردم، یگان‌هایی از منابع طبیعی حضور داشتند که با عملکردی سریع از گسترش آتش ممانعت شد و طی روزهای گذشته نیز بالغ بر یک هکتار از مراتع مشجر در سرپل‌ذهاب دچار حریق شد که وارد عمل شدیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: با توجه به شروع فصل گرم و ایام تعطیلات که مردم به سفر و بازدید و استفاده از طبیعت می‌پردازند، تقاضا داریم که پس از روشن کردن آتش نسبت به خاموش کردن پس از انجام ضروریات مطمئن شوند و از درختان و منابع طبیعی مراقب ویژه‌ای داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.