کارشناس نظامی سوریه تاکید کرد که عملیات پیشروی ارتش سوریه در شرق حمص با هدف قطع راه‌های کمک رسانی به تروریست‌ها در سوریه و ممانعت از سرازیر شدن تروریست‌های فراری از عراق به داخل خاک سوریه است.

عملیات ریف حمص مانع سرازیرشدن تروریست‌های فراری عراق به سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «عیسی الضاهر»، کارشناس نظامی سوریه هدف عملیات اخیر ارتش سوریه و متحدانش در ریف شرقی حمص و شمال شرق آن را، گشایش جاده دیر الزور و بستن راه کمک رسانی به تروریست‌های حاضر در ریف دمشق از طریق مرزهای عراق توصیف کرد.

وی ادامه داد: عملیات ریف حمص همچنین کمک رسانی به تروریست‌های رقه را نیز قطع خواهد می‌کند و راه را به روی رساندن تجهیزات ارتش سوریه و متحدانش به رقه خواهد گشود.

الضاهر تاکید کرد: رسیدن ارتش سوریه و متحدانش به سخنه مانع سرازیر شدن تروریست‌های داعش می‌شود که از حملات نیروهای بسیج مردمی به سوی صحرای سوریه که همواره پناهگاهشان بوده است، گریخته‌اند.

ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی در عملیات اخیر خود در ریف شرقی «حمص»  موفق شدند روستاهای مسیعید، المشیرفة الشمالیة و الصالحیة را آزاد و کنترل مناطق رجم الطویل وأرض کریز واقع در شرق منطقه «جب الجراح» به دست گیرند.

در این عملیات شمار زیادی از تروریست‌های داعش کشته و زخمی و تجهیزات آنها منهدم شد.

نیروی هوایی سوریه نیز مراکز تجمع داعش را در شهرک «خنیفیس» واقع در 70 کیلومتری تدمر هدف قرار داد که در جریان آن چندین تروریست کشته شدند.

جنگنده‌های سوری همچنین مواضع داعش را در شهرک «السخنه» واقع در استان حمص هدف قرار داد. در واقع این شهر راه اصلی امدادرسانی داعش و حلقه ارتباط میان ریف‌های حمص، دیرالزور و رقه به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.