عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: اگر اجرای برجام ادامه یابد این کمیسیون باید در مجلس دهم یک کمیته ویژه هسته‌ای تشکیل دهد تا به موضوع برجام وابعاد آن بپردازد.

لزوم تشکیل کمیته ویژه "هسته‌ای" و "برجام"

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، جواد کریمی‌قدوسی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه گزارش این کمیسیون در مورد نحوه اجرای برجام، اظهار داشت: کمیسیون امنیت‌ملی باید در فواصل 6 ماه گزارش خود در مورد اجرای برجام را به مجلس ارائه دهد که 26 تیرماه باید نخستین گزارش کمیسیون منتشر شود.

وی ادامه داد: از این جهت کمیسیون امنیت‌ملی باید به لحاظ قانونی کاملا آماده باشد، همچنین از آنجا که اکثر اعضای کمیسیون نمایندگان جدید هستند و اطلاعی از روند بررسی برجام در کمیسیون امنیت‌ملی مجلس نهم ندارند و از گزارش اول وزارت خارجه و گزارشات شفاهی که در کمیسیون ارائه شده، بی‌اطلاع هستند، لذا کمیسیون باید چند جلسه فوق‌العاده برگزار و خود را آماده تدوین این گزارش کند.

این عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با اشاره به گزارش دوم وزارت خارجه نیز تصریح کرد: گزارش سه ماه دوم وزارت خارجه از اجرای برجام باید قبل از 26 تیرماه به مجلس ارائه شود، البته از آنجا که گزارش کمیسیون امنیت‌ملی گزارش 6 ماهه است، ما می‌توانیم حدود 80 درصد گزارش را تا قبل از ارائه گزارش دوم وزارت خارجه آماده کنیم، چرا که گزارش دوم چندان برای ما رمزگشایی نمی‌کند.

کریمی‌قدوسی از تشکیل کمیته ویژه هسته‌ای و برجام در کمیسیون امنیت خبر داد و گفت: اگر اجرای برجام ادامه یابد و آمریکایی‌ها اقدامی در جهت تشدید تحریم‌ها انجام ندهند که مانع از اجرای برجام شود، کمیسیون امنیت‌ملی باید در این 4 سال مجلس دهم یک کمیته ویژه هسته‌ای تشکیل دهد تا به موضوع برجام وابعاد آن بپردازد.

وی ضمن تاکید بر لزوم برگزاری جلسه کمیسیون امنیت‌ملی با کمیته نظارت بر اجرای برجام، گفت: معتقدیم که اعضای کمیسیون امنیت‌ملی برای تهیه گزارش خود لازم است تا با اعضای کمیته نظارت بر برجام که یکی از آنها آقای لاریجانی است، جلسه داشته و در جریان بررسی‌های آنها قرار گیریم. در هر صورت اعضای این کمیته باید در جلسه با کمیسیون امنیت ملی توضیح دهند که نظرشان نسبت به برجام چیست، البته تاکنون جلسه‌ای با کمیته نظارت نداشتیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.