قدس آنلاین - ایلام: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: بارش گرد و غبار اثرات مخرب فراوانی بر شبکه ها و تاسیسات توزیع و انتقال برق در استان ایلام دارد.

تأثیر مخرب گرد و غبار بر تأسیسات برق ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، هادی شیرخانی با بیان اینکه در بهمن ماه سال ۹۳ بارش گرد و غبار ۷۲ ساعت خاموشی شهرستان آبدانان را در پی داشت، اظهارداشت: علاوه بر این در آن زمان در شهرستان‌‌های دهلران و دره‌شهر به صورت نسبی خاموشی روی داد.

وی با اشاره به اینکه اثرات بسیار منفی تخریبی و زیست محیطی گرد و غبار باید مورد توجه مسئولان ارشد استانی و کشوری قرار گیرد، افزود: بررسی آزمایشگاهی بر روی ذرات گرد و غبار کشورهای عربی بر روی آسمان ایلام، شیمیایی و مخرب بودن آن را تأیید کرده که بایستی برای آن چاره اندیشی شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام با تأکید بر اینکه این پدیده به ظاهر زیست محیطی و طبیعی در حال تبدیل شدن به یک حادثه سیاسی و امنیتی است، بیان داشت: در صورتی که در هنگام بارش ریزگردها، خاموشی‌ها تداوم یابد و مشکلات تامین برق روی دهد قطعا با مشکلاتی دیگر نیز رو به رو خواهیم بود.

هادی شیرخانی با اشاره به تجربه دمای بالای 50 درجه در فصل تابستان در حوزه جنوبی ایلام حتی بدون وجود ریزگردها، خاطرنشان ساخت: در فصل گرم سال در مناطق جنوبی استان، تامین برق حکم اکسیژن را دارد و در صورتی که در منطقه با خاموشی مکرر مواجه شویم به شدت مردم را آزار خواهد داد.

وی عدم رعایت الگوی مصرف را از دیگر مشکلات تأمین برق در استان ایلام دانست و بیان داشت: این مسئله نقش به سزایی در تحمیل بار اضافی بر شبکه ها و تاسیسات توزیع دارد و در نتیجه وقوع خاموشی ها را منجر می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام با بیان این موضوع که تخصیص اعتبار به استان ایلام برای تامین برق پایدار یکی از نیازهای اساسی بوده که دولت باید به این مهم توجه و عنایت ویژه‌ای داشته باشد، یادآور شد: پدیده شوم سرقت انرژی، تاسیسات توزیع در حال تخریب و ...، پایه های اعتبار استان در وزارت نیرو است، چرا که در حال حاضر از این لحاظ جز استان های اول هستیم که خود این مسئله می تواند یکی از دلایل خاموش های گسترده باشد.

گفتنی است هفته گذشته و با ورود توده گرد و غبار از کشورهای همسایه به آسمان ایلام شاهد خاموشی های متعدد در نقاط مختلف استان خصوصا شهر ایلام بودیم و تأسیسات برق رسانی دچار مشکلات متعدد شدند و چند ترانس برق در سطح شهر ایلام منفجر شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.