قدس آنلاین –اراک –الهه موحد: حاجی پور بیان داشت: در حوزه تاکید بر استفاده حداکثر از توان داخلی نیز بحث واگن‌پارس را مطرح کردیم و مقرر شد تا همان ۵ هزار دستگاه واگنی که قرار بود خریداری شود توسط واگن‌پارس پیگیری شود.

پیگیری خرید ۵۰۰۰ واگن از واگن پارس اراک  باتاکید بر استفاده حداکثر از توان داخلی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: با جلساتی که در راستای رفع مشکلات و موانع واحدهای صنعتی بزرگ در تهران برگزار شد، بدهی‌های معوق این واحدها حدود ۱۸ ماه به تاخیر افتاد.

محمدرضا حاجی پور با اشاره به مشکلات و موانع واحدها تولیدی استان اظهار داشت: در پی تشکیل کارگروه ملی و جلساتی که در حوزه رفع موانع و مشکلات واحدهای بزرگ در تهران برگزار شد تصمیماتی برای رفع این موانع گرفته شد.

وی افزود: در جلسه‌ای که با حضور وزیر و اعضای کارگروه رفع موانع تولید کشور و استاندار مرکزی در وزارتخانه بودیم در رابطه با آونگان، واگن‌پارس، هپکو، ماشین‌سازی و آذرآب تصمیمات خوبی گرفته شد ضمن اینکه بدهی‌های معوق این واحدها 18 ماه به تاخیر افتاد، با بحث پرداخت اقساط معوقشان بدون پیش‌پرداخت با 5 سال موافقت شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: در راستای همین بحث تامین نقدینگی آنها نیز در همین کارگروه مشخص شد که مبلغی حدود 5 میلیارد تومان برای آونگان، 45 میلیارد تومان برای هپکو و 50 میلیارد تومان به‌منظور ماشین‌سازی و آذرآب به‌عنوان سرمایه در گردش آنها در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: برای بحث هپکو نیز از طریق سازمان همیاری شهرداری‌ها مشخص شد که قسمتی از قراردادها و تامین تجهیزاتشان از طریق هپکو انجام شود و طبق دستورالعمل‌های صادر شده مقرر شد که همکاری‌های لازم از سوی سازمان تامین اجتماعی و امور مالیاتی با این صنایع انجام شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.