جوانان سیاه‌پوست آمریکایی در اعتراض به خشونت پلیس آمریکا علیه رنگین‌پوستان این کشور و قتل آنها مقابل وزارت دادگستری و کاخ سفید در واشنگتن تجمع اعتراضی برگزار کردند.

فریاد «تیراندازی به سیاه‌پوستان را متوقف کنید»، مقابل کاخ سفید + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، در پی کشته شدن دو مرد سیاه‌پوست غیرمسلح توسط افسران پلیس آمریکایی، شهرهای مختلف این کشور طی روزهای اخیر شاهد برگزاری تظاهرات گسترده فعالان اجتماعی، حقوق بشر و جوانان علیه اقدامات نیروهای امنیتی آمریکا بود.

در یکی از آخرین موارد، طی دو روز گذشته، تظاهراتی خودجوش در اعتراض به رویه‌های پلیسی و قضایی اعمالی علیه رنگین‌پوستان مقابل عمارت وزارت دادگستری و کاخ سفید در شهر واشنگتن برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات اعتراضی پلاکاردهایی حاوی شعارهای «آیا درخواست عدالت  برای سیاه‌پوستان زیاده‌خواهی است؟», «خشونت پلیس، تروریسم است», «زمانی که عده‌ای تحت ظلم هستند، هیچ‌کس  آزاد نیست», «بس است دیگر، بس است», «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد», «سفیدپوستان هم از این زندگی نکبت‌بار  خسته شدند» در دست داشتند.

یکی از مشارکت‌کنندگان در این تظاهرات اعتراضی در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: «ما اینجا آمده‌ایم تا به رئیس جمهوری سیاه‌پوست آمریکا بگوییم که زندگی سیاه‌پوستان باارزش است, چرا اوباما کاری از پیش نمی‌برد؟ مردم باید چه‌کار کنند و چگونه با ظلمی که هر روز افزایش می‌یابد مقابله کنیم؟».

وی در ادامه گفت‌: «ما داریم به نقطه‌ای می‌رسیم که ... دیگر خسته و ناامید شده‌ایم، و گزینه‌های صلح‌آمیز برای مقابله با این وضعیت و اعتراض به آن روزبه‌روز کاهش می‌یابند».

این تجمع اعتراضی در شرایطی برگزار شد که شب گذشته، جسد یک جوان سیاه‌پوست در حالی که به دار آویخته شده بود در یکی از بوستان‌های شهری آتلانتا در ایالت جورجیا کشف شد. این جسد در شرایطی یافت شد که اعضای گروه نژادپرست کوکلس‌کلان شب گذشته در همین بوستان در حال پخش برگه‌های تبلیغاتی برای جذب اعضای جدید بودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.