مدیر تولید انتشارات آستان قدس رضوی گفت: انتشارات آستان قدس رضوی در سالیان فعالیت خود همواره از تولید ملی حمایت کرده است.

 حمایت از تولید ملی انتشارات آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، سیداحمد میرزاده در مراسم رونمایی کتاب «همیشه قصه‌ای هست» که شامگاه 18 تیر در محل فروشگاه شماره هفت انتشارات به‌نشر برگزار شد، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در این سال‌ها در بخش ادبیات کودک و نوجوان فقط در قسمت علمی- آموزشی آثار ترجمه داشته‌ایم و در بقیه قسمت‌ها تاکنون با بیش از 200 نویسنده ارتباط برقرار کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در دوره مدیریت جدید تمرکز بر چهار محور سنت و سیره رضوی، سنت و سیره سایر معصومان (ع)، سایر معارف اسلامی و ارزش‌های نظام ولایی است.

مدیر تولید انتشارات آستان قدس رضوی درباره برنامه‌های آینده این انتشارات تصریح کرد: به عنوان مثال در نظام ارزش‌های ولایی شاخه‌ای به نام انقلاب اسلامی و ریشه‌های  آن طراحی شده است که در دهه فجر مجموعه‌ای از رمان‌های نوجوانان با عنوان «روزهای انقلاب» رونمایی می‌شود.

میرزاده ادامه داد: در شاخه دفاع مقدس از دو مجموعه «لاله‌های نوجوان» که 10 جلدی است و «مجموعه خاطرات چفیه و پلاک» در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد. همچنین در شاخه همبستگی اسلامی مجموعه‌ای به عنوان «بچه‌های جهان اسلام» تعریف شده است که شامل بچه‌های فلسطین، لبنان، سوریه و یمن است که با عنوان «خواب سیب و بستنی» مراحل پایانی تولید خود را می‌گذراند و در محور  سیره رضوی هم در دهه کرامت هر روز یک عنوان کتاب رونمایی خواهد شد.

او درباره فعالیت انتشارات آستان قدس رضوی در بخش کودک و نوجوان اظهار کرد: بیشترین جهش در بخش کودک و نوجوان بعد از انقلاب اسلامی صورت گرفته است و انتشارات آستان قدس رضوی واحد کودک و نوجوان را با نام کتاب‌های پروانه از سال 77 تاسیس کرده است و تاکنون 630 عنوان کتاب را منتشر کرده که 130 عنوان از این کتاب‌ها موفق به کسب جایزه شده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.