منابع آگاه از تغییر سیاست های اطلاعاتی- امنیتی جدید نیجریه برای مقابله با تهدیدات امنیتی گروه تروریستی بوکوحرام خبر دادند.

تغییر سیاست های امنیتی نیجریه برای مقابله با حملات بوکوحرام

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شین هوآ از لاگوس، « محمد بوهاری» به تازگی « محمد عثمان» را به عنوان رئیس سرویس اطلاعات و دفاع این کشور منصوب کرده است.
کارشناسان و ناظران منطقه ای، این اقدام «بوهاری» را با هدف تغییر سیاست های کلی نیجریه و به منظور تمرکز بیشتر بر راهبرد « تجمیع اطلاعات» به عنوان تنها راه مقابله با تهدیدات امنیتی گروه تروریستی بوکوحرام ارزیابی کرده اند.
به گزارش خبرگزاری رسمی نیجریه، پیشتر «جفری اونی ایما» وزیر امور خارجه نیجریه با اشاره به گسترده تر شدن حملات انتحاری از سوی بوکوحرام، تاکید کرده بود: آنچه که امروز برای شکست کامل بوکوحرام نیاز است، انجام عملیات های اطلاعاتی است.
«اونی ایما» با بیان اینکه اقدامات گروه تروریستی بوکو حرام به کشورهای بنین، کامرون، چاد و نیجر گسترش یافته است، بر لزوم عملیات اطلاعاتی گسترده علیه بوکوحرام تاکید کرده بود.
«اونی ایما» ابراز امیدواری کرد با همکاری های مشترک اطلاعاتی میان کشورهای همجوار و دوست، بتوان حملات بوکوحرام را دفع و ریشه کن کرد.
در همین خصوص و براساس گزارش منتشر شده از سوی گروه «اقدام در زمینه خشونت» نیجریه چهارمین کشور بحران زده در جهان از نظر تعداد کشته و زخمی شدگان در جریان درگیری های سال 2015 پس از سوریه، یمن و عراق است. 
گروه بوکوحرام از سال 2009 فعالیت های تروریستی خود را در نیجریه آغاز کرد و حملات این گروه در این مدت جان تقریبا 20 هزار نفر را گرفت. 
تاکتیک های چریکی گونه بوکوحرام، مقابله با این گروه تروریستی را دشوار کرده، اگرچه محمد بوهاری رئیس جمهوری نیجریه مصرانه می گوید این گروه به لحاظ تکنیکی مغلوب شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.