صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل اعلام کرد که کودکان عراقی با آینده ای تاریک و مبهم مواجه هستند.

 آینده ای تاریک پیش‌رو کودکان عراقی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در گزارشی اعلام کرد که نسلی از کودکان عراقی با آینده ای مبهم و تاریک بدون داشتن امکانات تحصیلی مواجه هستند مگر اینکه دولت عراق،متحدانش و آژانس های امدادرسانی برای بازسازی جامعه ای که جنگ آن را از هم پاشیده است،تلاش کنند.

پیتر هاوکینز،نماینده یونیسف در عراق در این باره گفت:جنگ اخیر میان نیروهای دولتی و گروه تروریستی داعش هزاران نفر را از مدرسه و مراقبت های پزشکی محروم کرده است.

وی افزود:ما با نسلی مواجه هستیم که که راه خود را گم کرده و چشم اندازهای خو را برای داشتن آینده ای سلامت از دست داده است.

هاوکینز همچنین گفت:موسسه های دولتی که با کسری بودجه مواجهه هستند در حال فروپاشی اند و وابسته به آژانس های امدادرسانی سازمان ملل برای فراهم کردن مدارس و ترتیب معلمان در پی بیش از یک دهه از خشونت های فرقه ای هستند.

وی خاطرنشان کرد که انچه در حال حاضر لازم است تزریق پول نقد به رگ های دولت مرکزی است تا شاهد ساخته شدن سیستم های لازم برای تغییر اقتصادی باشیم.

سازمان ملل ماه گذشته در گزارشی اعلام کرد که درگیری ها وضعیت را در داخل عراق که حدود 4 میلیون و 700 هزار کودک در آن ساکن هستند وخیم تر کرده است.

بر اساس این گزارش،حدود یک سوم کودکان در عراق نیازمند کمک هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.