رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه مصوبه‌های جدید کنگره آمریکا درباره ایران ناقض توافقات برجام است، گفت: مجلس با دقت اقدامات کنگره را رصد می‌کند.

مصوبه‌ جدید کنگره، ناقض برجام

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، ریچارد هوویت نماینده پارلمان اروپا از گروه سوسیالیستها صبح امروز (20 تیر) با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در  این دیدار مصوبه‌های جدید کنگره آمریکا علیه کشورمان را ناقض توافق برجام خواند و گفت: مجلس شورای اسلامی با دقت اقدامات کنگره آمریکا در قبال توافق برجام را رصد می‌کند و در زمان مقتضی پاسخ لازم را به این اقدامات ناقض توافق خواهد داد.

وی در ادامه تروریسم را خطری برای امنیت و پیشرفت تمام کشورهای جهان دانست و افزود: تروریسم یک پدیده شوم جهانی است و حد و مرز نمی‌شناسد. برای مبارزه با گروههای تروریستی نیازمند عزم جهانی، با همکاری همه کشورها هستیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن ابراز تاسف از گسترش بحرانهای موجود در منطقه خاطرنشان کرد: حمایتهای مالی و نظامی و گشودن مرز برای ورود تروریستها به سوریه از سوی برخی از کشورهای منطقه آتش جنگ را شعله‌ورتر می‌کند و کشورهای مدعی دمکراسی و حقوق بشر در عمل از حامیان اصلی گروههای تروریستی در منطقه هستند.

بروجردی مذاکرات سوری- سوری را تنها راه‌حل بحران سوریه دانست و گفت: حضور هزاران تروریست خارجی از هشتاد کشور در سوریه به گسترش ناامنی در این کشور منجر شده است.

وی افزود: باید اجازه داد ملت سوریه برای سرنوشت خود تصمیم‌گیری کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر اهمیت تداوم رایزنی و گفت‌وگو میان جمهوری اسلامی ایران و پارلمان اروپا در مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

در  این دیدار ریچارد هوویت نماینده پارلمان اروپا از گروه سوسیالیستها با ابراز خرسندی از توافق هسته‌ای 1+5 با جمهوری اسلامی ایران گفت: امضاء توافق هسته‌ای فصل جدیدی از همکاری برای دو طرف گشوده و اتحادیه اروپا عزمی جدی برای توسعه ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با ایران دارد.

وی  با قدردانی از اقدامات ایران در مبارزه با تروریسم افزود: تجربه ایران در این راه و همکاریهای اطلاعاتی و امنیتی با کشورهای اروپایی می‌تواند به از بین بردن گروههای تروریستی کمک فراوانی کند.

نماینده پارلمان اروپا با اشاره به مصوبه اخیر این پارلمان در محکوم کردن کشتار مردم یمن و سرکوب مردم بحرین گفت: اتحادیه اروپا همواره نسبت به مسائل حقوق بشری حساس است و ادامه جنگ و خونریزی در منطقه را باعث تداوم ناامنی می‌داند.

وی با دعوت رسمی از بروجردی برای سفر به بروکسل مقر پارلمان اروپا بر لزوم تداوم مذاکرات دو جانبه و چندجانبه در موضوعات مختلف تاکید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.