حبیبی در واکنش به حقوق‌های نجومی گفت: مجازات مدیران خاطی و رد وجوه به بیت‌المال مطالبه افکارعمومی است.

قوه قضائیه سریعاً برخورد و وجوه بیت‌المال را مسترد کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان اجلاس دبیران این حزب با تبریک عید سعید فطر و با تقدیر از حضور عظیم مردم در روز قدس و مناسک عبادی، ضمن اشاره به خطبه‌های عید فطر مقام معظم رهبری درباره حقوقهای نجومی تأکید کرد: مطالبه افکار عمومی، مجازات مدیران خاطی و رد وجوه به بیت‌المال است.

وی با اشاره به بخشهایی از نامه معاون اول به رئیس‌جمهور درباره حقوقهای نجومی، این نامه را بیشتر یک گزارش کار خواند و افزود: افکار عمومی منتظر اقدام و عمل در این زمینه است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی آسیب‌شناسی مستی اشرافی‌گری در کشور را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: بسیاری از مشکلات و نابسامانیهای کنونی از زمانی آغاز شد که عده‌ای با اسم رمز توسعه، مانور تجمل در کشور راه انداختند.

حبیبی با تأکید بر بیانات صریح مقام معظم رهبری بر نامشروع و گناه اعلام کردن این برداشتها، از قوه قضائیه خواست سریعاً با مدیران خاطی برخورد کند، وجوه بیت‌المال را مسترد نماید و گزارش این برخورد را نیز به افکار عمومی ارائه دهد.

وی با اشاره به مصوبه کنگره امریکا مبنی بر ممنوعیت فروش بوئینگ به جمهوری اسلامی ایران، آن را نیز یک نمونه از بدعهدیهای امریکاییها در پسابرجام قلمداد کرد و افزود: هیئت نظارت بر برجام باید تکلیف بدعهدی امریکاییها را مشخص کند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: لغو فروش هواپیماهای بوئینگ دلیل دیگری بر شکست و بی‌نتیجه بودن اعتماد به امریکا است.

حبیبی با ابراز تأسف از آتش‌سوزی پتروشیمی ماهشهر نسبت به ضعف ایمنی در صنعت پتروشیمی در ایران انتقاد کرد و گفت: وقوع آتش‌سوزیها در صنایع پتروشیمی حکایت از ضعف جدی ایمنی در این صنعت با این حجم از سرمایه‌گذاری انبوه دارد.

وی با اشاره به استراتژی جریانات تکفیری و داعشی در عراق و سوریه درحالیکه روزبه‌روز حلقه محاصره دور آنها با توفیقات ارتش و نیروهای مردمی تنگ‌تر می‌شود، افزود: داعشیها به دنبال اقدامات تروریستی کور هستند و این موضوع سبب می‌شود که نیروهای امنیتی در سوریه و عراق هوشیاری‌شان افزایش یابد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی ضمن ابراز همدردی و تسلیت به دولت، مردم و به‌ویژه خانواده شهدای انفجارهای تروریستی اخیر در عراق که در آستانه عید فطر و با زبان روزه توسط تروریستهای تکفیری به شهادت رسیدند، حضور نظامیان امریکا و سایر کشورهای غربی را در سوریه، موجب تشدید فعالیتهای تروریستی دانست.

حبیبی با اشاره به گزارش بان کی مون در خصوص آزمایش موشکی کشورمان گفت: کاش بان کی مون در آخرین گزارش‌هایش در انتهای دوره دبیرکلی انصاف و بی‌طرفی را رعایت می‌کرد.

وی افزود:در این دوره دبیرکل سازمان ملل کاملاً اسیر و تابع امریکاییها بود و بی‌طرفی در اتخاذ مواضع و اقدامات از خود نشان نداد در غیر این‌صورت می‌بایست به‌جای گزارش درباره آزمایشهای موشکی کشورمان، گزارشی در خصوص نقض مکرر برجام توسط امریکاییها ارائه می‌کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان با اشاره به فتنه منافقین در 18 تیر 78 و ضمن برشمردن برخی خیانتها و ظلمهایی که بر مردم و نظام روا داشته شد، گفت: حساسیت‌زدایی نسبت به جریان فتنه و فتنه‌گران یکی از پروژه‌های دشمن خارجی و جریان نفاق داخلی است. باید با شناخت کافی از جنگ احزابی که دشمن به راه انداخته است، صفوف مردمی حامیان نظام که در 23 تیر، 9 دی و دیگر ایام مکرراً مدافعان اصلی نظام اسلامی در هجمه متحدانه استکبار و ضدانقلاب بوده است را با قدرشناسی عملی از این مردم منسجم‌تر کرد.

وی تنها راه‌حل مجرمان فتنه را توبه و عذرخواهی سران فتنه از مردم دانست و تأکید کرد: کسانی که در نظام به‌صورت انتخابی و یا انتصابی مسئولیتی دارند؛ حتماً باید موضع شفافی نسبت به فتنه و فتنه‌گران داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.