یکی از اعضای پارلمان انگلیس به دلیل دریافت پول هنگفت از حکومت بحرین،مورد انتقاد قرار گرفت.

انتقاد از عضو پارلمان به دلیل دریافت پول از آل خلیفه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، «جک لوپرستی»یکی از اعضای پارلمان انگلیس به دلیل حمایت مالی و میزبانی یک برنامه پارلمانی برای تجلیل از روابط بحرین و انگلیس مورد انتقاد قرار گرفته است.

این در حالی است که لوپرستی پیش از این بودجه ای به ارزش هزاران پوند برای سفرهای خارجی از حاکمان کشور خلیجی بحرین دریافت کرده بود.

این نماینده محافظه کار از طرف «شیخ فواذ بن محمد آل خلیفه» سفیر بحرین در انگلیس،نمایندگان پارلمان را به برنامه ای به مناسبت بزرگداشت 200 ساله شدن روابط بحرین و انگلیس در مجلس عوام دعوت کرده است.

در دو سال گذشته،لوپرستی حدود 7,803 پوند از وزارت امور خارجه بحرین برای مشارکت در گفتگوی منامه و هیئت حقیقت یاب پارلمانی شورای محافظه کار خاورمیانه ای دریافت کرده،با وجود اینکه از اعضای این شورا نیز محسوب نمی شود.

«تام بریک»،نماینده لیبرال دموکرات پارلمان انگلیس در این باره به «بازفید» گفت:نمایندگان باید در خصوص روابط با دولت های خارجی پاک و مبرا از هر گونه سوء ظن باشند به ویژه دولت هایی که سوابق حقوق بشری خوبی ندارند.

وی خاطر نشان کرد که حمایت از برنامه ای در پارلمان برای دولت بحرین که بودجه زیادی را برای سفرهای خارجی لوپرستی پرداخت کرده اگرچه کاملا قانونی است اما شایسته نیست.

«هلن گودمن»،نماینده حزب کارگر در پارلمان انگلیس در این باره گفت:ما هر روز خبرهای جدیدی از نقض حقوق بشر در بحرین می شنویم.جک لوپرستی باید به جای دریافت کردن پول هنگفت از بحرین برای سفرهای خارجی اش و استقبال از نماینده این کشور در مجلس عوام،سوال های سختی از سفیر بحرین بپرسد.

اما لوپرستی از این برنامه دفاع کرده و به بازفید می گوید: من بسیار مشعوفم که از شیخ فواذ بن محمد آل خلیفه به مجلس عوام استقبال می کنم.

وی در این باره گفت:بحرین یکی از متحدان اصلی استراتژیک ما در منطقه است و بحرینی ها در فرآیند ساخت اولین پایگاه دریایی انگلیس در شرق سوئز از دهه 1970 به سر می برند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.