ایرنا: عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: شرکت الیت (ساماندهی توقفگاه‌های حاشیه‌ای) بدون اساسنامه مصوب فعالیت می‌کند.

عضو شورای شهر مشهد: الیت اساسنامه مصوب ندارد

محمدرضا دیمه کار با اشاره به واگذاری کامل شرکت الیت (ساماندهی توقفگاه‌های حاشیه ای شهر مشهد) به شهرداری در سال گذشته در پی نارضایتی‌های مردمی و ادعای زیانده بودن این شرکت از سوی سرمایه گذار افزود: هنوز این شرکت اساسنامه مصوب ندارد.

وی با تصریح اینکه براساس قانون، اساسنامه شرکت‌های وابسته به شهرداری باید توسط شورای شهر تصویب شود و به تأیید وزارت کشور برسد، افزود: با اینکه شرکت الیت اساسنامه مصوب ندارد، در جلسه غیرعلنی هفته گذشته شورای شهر مشهد بودجه این شرکت و جذب نیروی انسانی برای آن مورد بررسی قرار گرفت که وجهه قانونی ندارد.

این مقام مسؤول با تأکید براینکه اساسنامه این شرکت باید سریع‌تر تصویب و اهداف آن مشخص شود، خاطرنشان کرد: پس از واگذاری کامل سهام این شرکت به شهرداری، کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد، شهرداری را ملزم به تدوین اساسنامه برای این شرکت کرده بود که باید تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به شورای شهر ارایه می‌شد که این مهم محقق نشده است!

دیمه کار با بیان اینکه مدیرعامل این شرکت پس از واگذاری به شهرداری تغییر نکرده است، افزود: وضعیت این شرکت باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

هوشنگ غلامزاده، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این باره با بیان اینکه هیأت مدیره این شرکت مشخص شده و یکی از اعضای شورای شهر نیز به عنوان نماینده شورا در این هیأت مدیره حضور دارد، گفت: اساسنامه این شرکت در هیأت مدیره مصوب شده و ماه جاری به شورای اسلامی شهر ارایه شد، اما به دلیل انجام تغییراتی هنوز در شورای شهر تصویب نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.