قدس آنلاین- یزد : مدیر مرکز توسعه فناوری آب گفت : سمینار یک روزه "مدیریت بهینه منابع آبی با رویکرد آب مجازی" از سوی مرکز توسعه فناوری آب، وابسته به پارک علم و فناوری یزد برگزار خواهد شد.

سمینار مدیریت بهینه منابع آبی با رویکرد آب مجازی

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، علی اکبر قیومی با بیان این خبراظهارداشت :  در این سمینار آموزشی دکتر حسین دهقانی (عضو هیأت علمی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی) که در زمینه آب مجازی دارای تجارب و تألیفات متعددی است به ارائه سخن خواهد پرداخت.

وی با بیان اینکه در طراحی محتوای آموزشی این سمینار بر ارائه موارد کاربردی و تجارب عینی و عملی تاکید شده است، افزود: اکثریت حاضران در این دوره آموزشی را کارشناسان دستگاه های اجرایی و موسسات فناور و دانش‌بنیان تشکیل خواهند داد. همچنین کارشناسانی از استانداری، شورای آب استان، جهاد کشاورزی، آب منطقه ای، محیط زیست، منابع طبیعی، آب و فاضلاب شهری و روستایی و دیگر سازمان های مرتبط در این سمینار حاضر بوده و امکان حضور دیگر علاقمندان نیز فراهم خواهد شد.

مدیر مرکز توسعه فناوری آب تصریح کرد: با وجود گذشت کمتر از سی سال از طرح مفهوم آب مجازی در مدیریت منابع آب، این گفتمان توسعه ای بی مانند در سطح بین المللی یافته است.

قیومی با اشاره به اینکه اتخاذ رویکرد توجه به موازنه صادرات و واردات آب مجازی، فضای جدیدی را در مدیریت بهینه منابع آبی به وجود خواهد آورد، اظهار داشت:  هدف از برگزاری این سمینار، کمک به طرح جدی این موضوع راهبردی در محافل سیاست گذاری و تصمیم سازی استان خواهد بود.

وی با اشاره به کمبود آمار و نقص آشکار منابع اطلاعاتی برای تحلیل دقیق میزان صادرات و واردات آب مجازی اظهار امیدورای نمود: با آشکارتر شدن اهمیت رویکرد آب مجازی، شاهد شفافیت بیشتر داده های آماری در حوزه حساس و حیاتی آب باشیم.

گفتنی است، علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این دوره آموزشی می‌توانند تا پایان وقت اداری روز دوشنبه (1395/4/28) به دفتر مرکز توسعه فناوری آب واقع در مرکز فناوری اقبال مراجعه نموده و یا با شماره تلفن 03537280627 تماس حاصل نمایند.

 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.