رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت: موضوع حجاب یک مساله دینی، ملی، سیاسی، فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی است و کمتر مساله ای این اندازه ابعاد و جوانب مختلف دارد.

هیچ نمادی به اندازه حجاب گویای هویت اسلامی نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر غلامعلی حداد عادل صبح دوشنبه در مراسم افتتاحیه همایش ملی قیام گوهرشاد که در تالار شهر مشهد برگزار شد اظهار کرد: توجه به مساله گوهرشاد و زنده نگه داشتن آن بسیار مهم و ضروری بوده که متاسفانه تاکنون به تاخیر افتاده است.

وی با بیان اینکه امروزه در جهان و کشور ما حجاب پرچم هویتی است، افزود: قیام گوهرشاد یک حماسه دینی و ملی برای مردم کشور ماست، حماسه ای که واقعه گوهرشاد جلوه درخشان و دفاع مظلومانه مردم مشهد از آرمان ها و اعتقادات خود در مقابل ظلم و استبداد دینی است.

حدادعادل اضافه کرد: در حال حاضر شاید نفراتی که در کودکی خودشان یک شبحی از فاجعه عظیم گوهرشاد را در حافظه داشتند امروز کمتر زنده باشند.

وی عنوان کرد: واجب بود از روز اول انقلاب به فکر گردآوری هر چه بیشتر اسناد و مدارک قیام گوهرشاد می بودیم البته در همان زمان اقداماتی انجام شد که در حد و اندازه های این حادثه نبود تا بتواند عمق فاجعه را بیان کند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی ابراز کرد: شناخت و معرفی واقعه گوهرشاد برای آگاهی نسل جوان و نشان دادن ماهیت حکومیت پهلوی امری بسیار ضروری است و این توطئه که در ۸۱ سال گذشته وجود داشته باید شکسته شود.

وی خاطرنشان کرد: تحقیق و برگزاری اینگونه همایش ها تازه آغاز راهی است برای رسیدن به درک، تحلیل درست و عمیق که برای امروز و فردای کشور ما مفید باشد.

حداد عادل بیان کرد: ما همواره باید از خود بپرسیم چرا دشمنان ملت ایران اسلامی این همه با حجاب مخالفت می کنند و با این اصرار به کشف حجاب اقدام می کنند، چه منظوری از مقابله با حجاب دارند؟

وی با بیان اینکه ما باید همچنان درصدد یافتن پاسخ به این سوالات باشیم ادامه داد:  دشمنان ما چرا مایل نیستند حجاب را به عنوان یک لباس ملی و سنتی بپذیرند و آن را تحمل نمی کنند. این سوال باید به دقت تحلیل شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کانون آموزش و تربیت دینی، خانواده است، افزود: آنها خوب می دانند که با بی حجابی و برهنگی خانواده نابود می شود و با نابودی خانواده ریشه دین از بین می رود.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت: در هر جامعه ای که خانواده تضعیف شود دین تضعیف می گردد و آنچه که تیشه به ریشه خانواده می زند بی حجابی است.

حدادعادل ادامه داد: اگر به آمار خانواده و درصد روز افزون فرزندان نامشروع بی سرپرست و بدسرپرست در کشور آمریکا مراجعه کنیم صحت این ادعا را بیشتر درک می کنیم.

وی عنوان کرد: نکته مهم دیگری که باید در بررسی های ما مهم انگاشته شود تلاشی است که برای تطهیر خاندان و خانواده پهلوی و شخص رضاخان می شود.

وی در این راستا ادامه داد: کتاب های متعددی در این زمینه نوشته و ترجمه شده است که رضاخان را به عنوان قهرمان تجددخواه معرفی کرده اند، آنها صحبت از اقدامات وی کرده اند اما از فجایع رضاخانی اسمی نمی برند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • shaparakpay IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    0 0
    ممنون از اطلاع رسانی تون
  • shaparakpay IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    0 0
    ممنون از اطلاع رسانی تون