یک تحلیلگر مسائل سیاسی منطقه پدیده تروریسم را در نتیجه تفکرات وهابیت آل سعود دانست و تأکید کرد که داعش گروهی تروریستی است که برنامه‌های صهیونیست‌ها را اجرا می‌کند.

اجرای برنامه‌های صهیونیست توسط داعش  / وهابیت آل سعود خاستگاه تروریسم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «طالب زیفا» استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی سوری با اشاره به اینکه گروه تروریستی داعش مردم را به دو بخش مؤمن و کافر تقسیم می‌کند، تأکید کرد که وهابیت آل سعود خاستگاه تروریسم جهانی است.

وی تأکید کرد که داعش یک سازمان تروریستی است که به شکلی دقیق سازماندهی شده و با پیشرفته‌ترین سلاح‌ها مجهز شده است. آنها تنها مغز عناصر این گروه تروریستی را شست‌وشو ندادند، بلکه آن را آلوده کرده اند. این رویکرد تصویری وارونه از شریعت اسلام برای سلفی‌ها نشان داد ، به گونه‌ای که براساس آموزه‌های وهابیت سعودی که خاستگاه اصلی تروریسم جهانی است، مردم را به دو قشر کافر و مؤمن تقسیم می‌کند.

داعش و عربستان؛ پرچم و تفکرات واحد

زیفا می‌افزاید: داعش اعتقاد دارد که گروهک‌های را در تمامی مناطق به ویژه مناطق حضور بن لادن برای خود ایجاد کرده است. این گروه پرچم عربستان را البته به رنگ سیاه برافراشته و همان رویکرد که وهابیت است را در پیش گرفته است. داعش همان افکار و مبانی وهابیت را دنبال کرده و الان در شهر الرقه محتوای تحصیلی سعودی و تفکرات ابن تیمیه و محمدبن عبدالوهاب مورد آموزش و تدریس قرار می‌گیرد. آنها بخش‌هایی از قرآن کریم را گزینش کرده و آن را به صورت گسترده به اجرا گذاشتند. لذا داعش مکمل پروژه بن لادن یعنی القاعده است.

شباهت داعش به صهیونیسم

این تحلیلگر مسائل عربی می‌افزاید که داعش معتقد است خلافت جامعه اسلامی باید برای آن باشد، لذا جامعه را به دو بخش مؤمن و کافر تقسیم می‌کند و هر کسی که تفکرات منجمد سلفی و وهابی داعش را نمی‌پذیرد، رد می‌کند. داعش تلاش می‌کند هر کسی که وهابی نیست را کافر توصیف کند. این رویکرد درست شبیه صهیونیست‌ها است، چرا که آن‌ها نیز معتقدند تمامی دنیا باید کشته شوند. در پروتکل‌های شخصیت‌های ارشد صهیونیست آمده است که تمامی مردم دنیا چهارپایان و بیگانگان هستند و تمامی بیگانگان باید کشته شوند.

ریشه تفکرات داعش در منازل سعودی‌ها

زیفا معتقد است که وهابیت و داعش زیر نظر آمریکا و فرانسه پرورش یافته و به دنبال تجزیه منطقه و ایجاد انحراف در برنامه کاری اصلی کشورهای منطقه هستند. وی می افزاید: وقتی که من برخی روزنامه‌های عربستان را مطالعه می‌کنم، می‌بینم که آن‌ها نوشته اند داعش وارد منازل ما شده است، پس باید احتیاط کنیم.

وی در رابطه با انفجارهای صورت گرفته در عربستان گفت: داعش هرگز تیر حملات خود را متوجه رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی نخواهد کرد ، این چیزی است که همه بر روی آن اتفاق نظر دارند.

عربستان گاو شیرده دونالد ترامپ

وی به اظهار نظر دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در رابطه با عربستان اشاره کرد که گفته بود عربستان گاو شیردهی است که شیرش خشک شده و الان زمان ذبح آن فرا رسیده است. زیفا در این رابطه می‌افزاید که ترامپ در نحوه تعامل با دولت سعودی چیزی غیر از پول نمی‌خواهد. وی نمی‌تواند از این رژیم فرتوت تروریستی  حمایت کند ، به همین علت عربستان را به تروریسم متهم می‌کند.

این تحلیلگر مسائل منطقه در رابطه با آینده داعش گفت: داعش مانند القاعده یک گروه کاملاً ساختگی است که پروتکل‌های صهیونیست ها را اجرا می‌کند و برخلاف ادعای خود هیچ ارتباطی با دین اسلام ندارد. آنها تنها نام امارت و خلافت و غیره بر حکومت خود می گذارند، آنها قاتلانی هستند که هیچ نسبتی با اسلام ندارند. همان طور که هیلاری کلینتون گفته و کتابی در این رابطه تألیف کرده، آمریکا این گروه‌ها را پدید آورده است. ترامپ همچنین گفته است که آمریکا و کلینتون بودند که داعش را پدید آورد و مردم را در عراق و سوریه به خاک و خون کشیدند، لذا من اعتقاد دارم که این گروه تروریستی شکست خورده و در آینده نیز در کشورهای متعددی نظیر سوریه و عراق شکست خواهد خورد. آنها الان می‌خواهند از برخی شخصیت‌ها برای تأثیرگذاری بر انقلاب اسلامی در ایران استفاده کنند ، چرا که این انقلاب یک الگو و نمونه در همزیستی مسالمت‌آمیز و وحدت و آزادی بیان ارائه کرده است.

آل خلیفه از الگوی صهیونیست‌ها پیروی می‌کند

زیفا در این گفت‌وگو به اوضاع بحرین نیز اشاره کرده و گفت: قبیله العنزی همان قبیله آل سعود است، پادشاه بحرین پسرعموی آل سعود است و برای آن ها حکم یک آلت دست را دارد. موضوع بحرین و تحولات آن مشخص است. در این کشور انقلابی مسالمت‌آمیز در جریان تحرکات مردمی به وجود آمده، اما آل‌خلیفه از روش رژیم صهیونیستی استفاده کرده و روحانیان این کشور را سلب تابعیت می‌کند، تنها به این علت که آنها خواستار مساوات در کشور شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.