رئیس‌اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان اعلام کرد که انتخابات افغانستان تنها با ایجاد اصلاحات برگزار خواهد شد.

شرطی برگزاری انتخابات افغانستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، صبح امروز نشست شورای وزیرات دولت کابل به رهبری «عبدالله عبدالله» رئیس‌اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان در قصر سپیدار کابل برگزار شد.

در نشست امروز عبدالله گزارشی را از دستاورد‌های دولت افغانستان در سفر به ورشو و حضور در نشست کشورای عضو ناتو به هیئت وزیرات دولت کابل ارائه کرد.

رئیس‌اجرایی دولت افغانستان تصریح کرد که یکی از اقدامات اصلی که دولت این کشور در نظر دارد تا بطور کامل به آن دست یابد ایجاد اصلاحات و مبارزه با فساد است.

وی خاطرنشان کرد: افغانستان تنها زمانی می‌تواند به انتخابات درستی دست یابد که اصلاحات در این زمینه اجرایی شده باشد.

عبدالله عبدالله در ادامه تأکید کرد: برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای شهرستان‌های افغانستان پس از ایجاد اصلاحات در نظام انتخاباتی این کشور عملی خواهد شد.

این در حالی است رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان برای جلب کمک‌های جامعه بین‌المللی در نشست ورشو به کشورهای عضو ناتو متعهد شده‌اند تا زمینه اصلاحات را در نظام انتخاباتی افغانستان فراهم کرده و مبارزه جدی را با فساد اداری آغاز کنند.

با وجود رد شدن لایحه پیشنهادی محمد اشرف‎غنی در مورد اصلاحات نظام انتخاباتی از سوی پارلمان افغانستان، مجلس سنای این کشور با ایجاد اصلاحاتی این لایحه را تأیید کرد.

با تأیید لایحه مذکور توسط مجلس سنای افغانستان، بررسی و نتیجه‌گیری در مورد آن موکول شد به تشکیل کمیته مشترک این مجلس و پارلمان افغانستان.

قرار بود کمیته مشترک مجلس سنا و پارلمان افغانستان اوایل هفته جاری کار خود را آغاز کند، اما تاکنون این کمیته تشکیل نشده است و لایحه پیشنهادی رئیس‌جمهور افغانستان در مورد اصلاحات نظام انتخاباتی بلاتکلیف مانده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.