حملات تروریستی اخیر در نقاط مختلف جهان که یکی از آنها در بنگلادش بود یک بار دیگر زنگ خطر را برای آژانس های امنیتی هند به صدا در آورد.

خشونت و اسلام یکی نیستند / اسلام هراسی مشکل تروریسم را حل نمی کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، تحلیلگران می گویند که تهدید گروه تروریستی داعش در حال سایه انداختن بر هند است به ویژه به دلیل مرز مشترکی که این کشور با بنگلادش دارد.

اما مهم تر از همه این ها درخواستی است که همه گروه ها و فرقه ها از مسلمانان برای بیرون آمدن و محکوم کردن این کشتارهای تروریستی دارند.

گروگان گیری در کافه داکا یک بار دیگر ترس از گسترش اسلام هراسی را در میان تحلیلگران مذهبی و اجتماعی به وجود آورده است.

این اتفاق به ویژه می تواند ابرازی در دست پیروان هندوئیسم در هند برای تبلیغ اسلام هراسی باشد و یک بار دیگر راه را برای هندوها به منظور دنبال کردن سیاست های خود علیه خطرات اسلام گرایی هموار  کند.

تنها کمی پس از حادثه گروگان گیری در داکا رسانه های اجتماعی شروع به پخش مطالبی در این باره کردند که چگونه اسلام دین صلح نیست و خشونت و اسلام دو عامل جدایی ناپذیر هستند!

اسد اشرف،نویسنده این مقاله می گوید که این روند او را به یاد «سام هریس» نویسنده آمریکایی می اندازد که بلندترین صدای الحادگرایی را در جهان دارد و مدعی است که مسلمانان به طور کلی خطرناک هستند.

به گفته نویسنده،این در حالی است که بسیاری مردم از این حقیقت غافلند که بزرگ ترین قربانیان تروریسم ،مسلمانان هستند و مسلمانان هستند که در خطوط مقدم عراق و سوریه در حال جنگ با گروه تروریستی داعش هستند.

در ادامه این مقاله آمده است: اشاره به این مطلب خالی از لطف نیست که نیروهای مسئول به وجود آوردن داعش و روی کار آوردن ابوبکر بغدادی در راستای منافع استراتژیک خودشان در منطقه آسیای غربی ،باید مسئولیت همه این جنایت ها را بر عهده بگیرند.

فرست پست می نویسد: اکنون در همه از خطر مسلمانان برای جامعه می گویند و هیچ کس درمورد خطر تروریستی عوامل هندوئیسم و سهل انگاری دولت در حمایت از اقلیت های این کشور در برابر آنها سخنی نمی گوید.

اسد اشرف می گوید:اگر ما واقعا نگران رشد افراط گرایی در میان مسلمانان هند هستیم باید طبق اصول عدالت و نه با دست زدن به اسلام هراسی با این مسئله مقابله کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.