نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: ریشه‌یابی مسأله حقوق‌های نجومی، الزامی است.

 حداد عادل: موضوع فیش‌های حقوقی، با فرافکنی حل نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پارس نیوز، "غلامعلی حداد عادل" نماینده پیشین مجلس، ظهر امروز در حاشیه همایش ملی علمی قیام گوهرشاد، با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به این نکته که هر واقعه‌ای که در زمان رخ می‌دهد، در معرض خطر فراموشی است، گفت: در خصوص قیام گوهرشاد، افراد جرأت یا همت ورود به مسأله نداشتند تا گزارشی دقیق و دست‌ اول از آن واقعه تهیه کنند؛ به همین سبب، این مسأله بیشتر در معرض خطر فراموشی قرار دارد و اگر ابعاد و عمق فاجعه را در نظر بگیریم، از این سکوت 80 ساله بیشتر تعجب می‌کنیم.

وی تصریح کرد: بازیابی واقعه قیام گوهرشاد، ستودنی است.

حداد عادل افزود: مشهد در بررسی این واقعه، سزاوارتر از سایر شهرهاست و امیدواریم این اقدام، محدود به امسال نباشد و در سال‌های آینده، ابعاد اجتماعی این واقعه تاریخی، بازبینی و به نسل‌های آینده منتقل شود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس، ضمن ابراز تأسف از وضعیت حجاب در جامعه گفت: هیچ‌کس از این تحول رضایت ندارد؛ تحولی که روزبه‌روز بدحجابی در آن بیشتر می‌شود، آسیب است و اگر برایش چاره‌اندیشی نشود، شاهد نمونه‌های بدتر آن خواهیم بود.

حداد عادل، با اشاره به اینکه ترویج بی‌حجابی و برهنگی، بخشی از جنگ نرم دشمن علیه انقلاب است، تأکید کرد: یکی از ابزارهای دشمن در این ماجرا این است که تا دستگاه قانونی با مظاهر بی‌حجابی برخورد می‌کند، شلوغ کرده و با تبلیغات منفی فضاسازی می‌کنند و این‌گونه القا می‌کنند که حجاب، یک مسأله فرهنگی است و نباید با آن برخورد شود.

وی تصریح کرد: کار فرهنگی، اصل و اساس مسأله حجاب است اما نباید به این بهانه در مقابل قانون‌شکنان و آن‌هایی که می‌خواهند فضای جامعه را تغییر دهند و مراعات قانون را نکنند، سکوت کرد.

این نماینده سابق مجلس، وظیفه زن مسلمان امروز را علاوه بر خانه‌داری، حضور در جامعه و انجام‌ وظیفه اجتماعی با مراعات حجاب دانست و گفت: این اقدام، بهترین تبلیغ برای حجاب است و همه بعد از امر به‌ معروف باید نسبت به آن اقدام کرده و از بعد نهی از منکر، مانع توسعه بی‌حجابی شوند.

حداد عادل، همچنین به موضوع انتخابات سال آینده ریاست جمهوری نیز اشاره کرد و گفت: مسلماً انتخابات آینده، آزمون مهم و ایستگاه سیاسی حساسی است که اصولگرایان تلاش خواهند کرد در آن، وظیفه خود را نسبت به انقلاب انجام دهند اما هنوز به جمع‌بندی واحدی در خصوص معرفی چهره نرسیده‌ایم و باید بررسی‌ها ادامه پیدا کند.

وی، با اشاره به اینکه تجربه رسیدن به وحدت در انتخابات مجلس 94 خوب بود، ابراز امیدواری کرد: در انتخابات 96 از این تجربه، بهترین استفاده را داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم، به مضوع فیش های نجومی نیز اشاره کرد و گفت: شفاف بودن و برخورد جدی با متخلفین حقوق‌های نجومی و ریشه‌یابی این مسأله الزامی است.

وی گفت: دولت باید پیگیری کند که چرا این اتفاق عجیب و زشت رخ‌ داده و هر سه قوه بخصوص قوه مجریه، این مسأله را ریشه‌یابی کنند چراکه این مسأله با جهانی کردن و فرافکنی و توجیه حل نمی‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.