قدس آنلاین: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد گفت: نوسازی بقاع متبرکه موجب رونق گردشگری مذهبی در استان می شود.

نوسازی بقاع متبرکه موجب رونق گردشگری مذهبی می شود

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، حجت الاسلام و المسلمین عظیم آسوده اظهار داشت: ساخت قبور جدید در طرح جامع تهیه شده برای حرم حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع)ممنوع شده است.

وی تصریح کرد: قبور خالی فروخته شده کنونی که پر شوند هیچ تدفین دیگری در این حرم انجام نخواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: در راستای اجرای این طرح جامع در این حرم، ساخت صحن پلکانی در این حرم نیز انجام خواهد شد که قبور این حرم در بخش زیرزمین این صحن قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه این طرح جامع هم اکنون از محل نذورات به این حرم همچنین تسهیلات اخذ شده در حال اجرا است بر کمک بیشتر مردم به این حرم برای سرعت بخشی به اجرای این طرح تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آسوده همچنین خاطر نشان کرد: درخواست این اداره برای دیوار کشی دور این حرم نیز به کمیسیون ماده پنج استان ارسال شده است که منتظر دریافت پاسخ این کمیسیون به این درخواست هستیم.

وی به حرم ایوب پیامبر در روستای ایوب شهرستان بجنورد و آب های معدنی این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: این اداره، طی این چند سال اخیر به بازسازی بنای این حرم در حال تخریب اقدام کرد و به 800 متر جدید به فضای شبستان این حرم افزوده است.

وی همچنین گفت: این اداره استخرهای این روستا را برای استفاده عموم مردم نیز بازسازی کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد خاطر نشان کرد: بازسازی این حرم و استخرهای پیرامون آن از محل نذورات ، درآمد استخر، اعتبارات سفر رهبری و تسهیلات ارزان قیمت اخذ شده، انجام شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.