پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط اعلام کرد: به تازگی هیاتی متشکل از مجریان و مدیران شبکه بی بی سی فارسی با وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان سعودی در راستای همکاری های رسانه ای دیدار کرد.

ائتلاف رسانه ای عربستان و بی بی سی فارسی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط ٬ درهفته جاری هیاتی از مدیران و مجریان بی بی سی به ریاست رزیتا لطفی در دیداری رسمی به ریاض آمده و با عادل بن زید الطریفی دیدار و گفت وگو کرد. 
براساس این گزارش ٬درنشست مشترکی که دراین سفر برگزار شد ٬ طرفین راه های افزایش روابط رسانه ای و تبادل اخبارو تحولات منطقه را بررسی کردند. 
وزیر اطلاع رسانی عربستان این دیدار گفت: شبکه بی بی سی در منطقه بینندگان زیادی دارد .
وی افزود: وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان به گونه ای برنامه ریزی کرده که شبکه ماهواره ای به سه زبان فارسی انگلیسی و اردو راه اندازی کند و برنامه هایی هم برای افزایش فعالیت و زبان های انتشار اخبار بر روی خبرگزاری رسمی عربستان و ترجمه آن به 20 زبان زنده دنیا تا سال آینده میلادی دارد، ازاین رو ما از همکاری رسانه ای با بی بی سی استقبال می کنیم و در صدد انتشار پیام ها و اخبار ایران و افغانستان و کشورهای دیگر منطقه از طریق همین کانال هستیم. 
رزیتا لطفی مدیر بخش فارسی بی بی سی نیز در این دیدار از افزایش همکاری های مشترک بین دو طرف استقبال کرد و بر وجوه مختلف همکاری های دو جانبه تاکید کرد. 
بهروز آفاق تبریزی یکی دیگر از مدیران بی بی سی فارسی نیز در این دیدار گفت : وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان ٬حمایت زیادی از رسانه ها؛روزنامه ها ٬مجلات و کانال های تلویزیونی و...می کند و دراین راستا بودجه های بسیار زیادی نیز هزینه می کند. 
وی افزود: با توجه به اهداف مشترک دو جانبه، بی بی سی هم می تواند بخشی از امکانات و فضای رسانه ای خود را در اختیار برخی صاحب نظران هوادار نگرش عربستان به ویژه در حوزه مسائل دینی بگذارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.