فعال فضای مجازی که به افشای اسرار پشت پرده عربستان مشهور شده است تاکید کرد که محمد بن سلمان جانشین ولی‌عهد عربستان در پی دست یابی به لابی صهیونیسم در آمریکا برای عبوز از محمد به نایف ولی‌عهد عربستان است.

 بن سلمان در پی حمایت لابی صهیونیسم برای جلب نظر آمریکاست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، افشاگر عربستان سعودی که با نام مستعار مجتهد فعالیت می‌کند و به افشای خبرهای محرمانه و پشت پرده خاندان آل سعود در شبکه اجتماعی «توییتر» می پردازد، در تازه ترین افشاگری خود در صفحه شخصی‌اش در توییتر نوشت: محمد بن سلمان، پسر پادشاه عربستان که سمت وزیر دفاع  و جانشینی ولی‌عهد این کشور را برعهده دارد، با اسرائیل و آمریکا در ارتباط است و در سفر اخیرش به اردن که شش ماه پیش صورت گرفت، با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل، در شهر «العقبه» دیدار و گفتگو کرد.

به نوشته وی، توجیه رسمی این دیدار تفاهم علیه ایران و تروریسم بود، اما علت اصلی گدایی بن سلمان از اسرائیل بود تا لابی صهیونیست در آمریکا از وی حمایت  و از محمد بن نایف، ولی‌عهد، عبور کند.

مجتهد همچنین تاکید کرد که سفر بن سلمان به آمریکا نیز تلاش برای تغییر رویکرد آمریکا به نفع خودش بود، اما دولت آمریکا هنوز متقاعد نشده است و باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، تا حدی اهانت آمیز با وی رفتار کرد.

وی در ادامه نوشت: به نظر می‌رسد که بن سلمان برای بهره گیری از روابطش با اسرائیل شتابزده عمل کرد و زمان لازمی را که لابی صهیونیست برای اعمال تاثیر بر سیاست های آمریکا نیاز داشت، محاسبه نکرده بود.

علت دیگر شتابزدگی وی این بود که بن سلمان درصدد یکسره کردن مسئله با آمریکا پیش از برگزاری انتخابات آمریکاست؛ زیرا خوب می داند که هر دو نامزد کنونی (ترامپ و کلینتون) بن نایف را به او ترجیح می‌دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.