قدس آنلاین –اراک رئیس فدراسیون شمشیربازی کشور خاطرنشان کرد: رشته ورزشی شمشیربازی یک رشته ورزشی مناسب با شرایط بانوان ایرانی است که آمار ۲هزار ۲۰۰ورزشکار زن ساماندهی شده در رشته شمشیربازی که موفق هم بوده‌اند، موید این مهم است.

شمشیربازی ورزشی مناسب با شرایط بانوان ایرانی

رئیس فدراسیون شمشیربازی کشور بااشاره به ظرفیت‌های استان مرکزی در رشته شمشیربازی گفت: استان مرکزی ظرفیت‌های قابل توجهی در رشته شمشیربازی دارد که حمایت و پشتیبانی از ورزشکاران شمشیربازی باید در دستور کار رئیس هیئت این ورزش در استان قرار بگیرد.

وی افزود: این درحالیست که در صورت معرفی بازیکنان با استعداد، فدراسیون هم تمام همت و تلاش خود را در جهت موفقیت این بازیکنان استانی به‌کار می‌بندد.

 

رئیس فدراسیون شمشیربازی کشور بااعلام اینکه ۴هزار ورزشکار در رشته شمشیربازی در کشور ساماندهی شدگفت: زیرساخت های شمشیربازی بسیار محدود و ناچیز است، به‌طوریکه تنها ۲۰ سالن مخصوص شمشیربازی در کشور فعالیت می‌کند.

فضل‌اله باقرزاده  در مجمع انتخابی رئیس هیئت شمشیربازی استان مرکزی که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی برگزار شد بااشاره به جایگاه رشته ورزشی شمشیربازی اظهار داشت: رشته ورزشی شمشیربازی یک رشته خاص به‌شمار می‌رود که نیازمند شرایط ویژه است چراکه این رشته ورزشی طرفداران بسیاری در نقاط مختلف کشور دارد.

وی افزود: همین موضوع سبب شده کشف و شکوفایی استعدادهای ورزشی در رشته ورزشی شمشیربازی در تمام نقاط کشور از اولویت‌های اصلی فدراسیون شمشیربازی باشد.

باقرزاده تصریح کرد: در صورت همکاری مدیران کل و روسازی هیئت‌های ورزشی در استان‌ها، این فدراسیون می‌تواند مربیان متخصص و متعهد، کارآزموده و سطح بالای خود را به استان‌های مختلف اعزام کند تا در سیستم استعدادیابی، استعدادها در این رشته از سنین پایه شناسایی شوند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی کشور بااشاره به افتخارات رشته شمشیربازی در کشور گفت: رشته ورزشی شمشیربازی ظرفیت بالایی در مدال آوری و بالا بردن افتخارات ورزشی کشور دارد که به همین سبب مدیران کل ورزش و جوانان در استان‌ها باید نگاه خود را نسبت به این رشته ورزشی تغییر داده و با حمایت از هیئت‌های شمشیربازی، گامی اساسی در راستای توسعه این رشته ورزشی بردارند.

وی افزود: درحال حاضر 4هزار ورزشکار سازماندهی شده تحت نظارت فدراسیون شمشیربازی کشور فعال هستند که با این وجود ایران موفق شده تا در رده‌بندی‌های جهانی، سهمیه المپیک ریو را به دست آورد که این امر یک موضوع و افتخاری مهم و اساسی برای ورزش کشور به حساب می‌آید.

باقرزاده اضافه کرد: از 4هزار ورزشکار شمشیربازی سازماندهی شده 2هزار و 200نفر ورزشکار زن هستند زیرا ورزشکاران ایرانی زن حتی باوجود حجاب و رعایت سئونات اسلامی، به‌راحتی می‌توانند در این رشته موفق باشند.

باقرزاده خاطرنشان کرد: زیرساخت های ورزش شمشیربازی در کشور بسیار محدود و ناچیز است به‌گونه‌ای که تنها 20 سالن مخصوص شمشیربازی در کشور فعال است.

وی ادامه داد: با این وجود تیم شمشیربازی بانوان ایران اسلامی در یک درخشش چشمگیر موفق شد تا نایب قهرمان آسیا را کسب کرده و خود را به‌عنوان یکی از قدرت های این رشته در جهان معرفی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.