۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
کد خبر: 401213

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا به دنبال آرام ترین روابط ممکن با بریتانیا پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا خواهد بود.

خواسته اروپا از زبان موگرینی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد: اتحادیه اروپا قصد دارد آرام ترین روابط ممکن را با بریتانیا پس از خروج از این اتحادیه داشته باشد و امیدوار است که چالشهای نهادی هر چه سریعتر پایان یابد.

وی در سخنانی در پکن، تصریح کرد: فکر نمی کنم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاثیر گسترده ای داشته باشد.

52 درصد مردم بریتانیا در همه پرسی 3 تیرماه خواستار خروج از اتحادیه اروپا شده اند و تنها 48 درصد از ادامه عضویت در این اتحادیه حمایت کرده اند.

روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رسما زمانی آغاز خواهد شد که نخست وزیر این کشور ماده 50 معاهده لیسبون را امضا کند. پس از امضای این ماده قانونی، روند 2 ساله خروج بریتانیا از اروپا آغاز می شود.

دیوید کامرون اعلام کرده است که قصد دارد امروز چهارشنبه از این سمت استعفا دهد. ترزا می وزیر کشور بریتانیا نخست وزیر جدید این کشور خواهد شد.

اتحادیه اروپا هیچ موضعی درباره حاکمیت دریای جنوبی چین اتخاذ نمی‌کند

موگرینی در ادامه در خصوص رای دادگاه لاهه درباره مناقشه دریای جنوبی چین نیز گفت: اتحادیه اروپا هیچ موضعی درباره حاکمیت دریای جنوبی چین اتخاذ نمی کند.

وی افزود: اتحادیه اروپا از همه طرفها می خواهد تا به تصمیمات قانونی احترام بگذارند و همین طور به کنوانسیون سازمان ملل درباره حقوق دریا شامل آزادی دریانوردی احترام بگذارند.

این در حالی است که دونالد تاسک رئیس شورای اروپایی تاکید کرد: امیدوارم رای دادگاه لاهه در خصوص دریای جنوبی چین، یک لحظه مثبت برای حل و فصل مسائل مورد مناقشه در این منطقه باشد.

رای دادگاه لاهه در خصوص دریای جنوبی چین با واکنش شدید و منفی پکن روبرو شده است.

دادگاه بین المللی لاهه روز سه شنبه با صدور رای نهایی 497 صفحه ای اعلام کرده است که ادعاهای چین درباره مالکیت جزایر و منابع و ذخایر دریای جنوبی چین، بی پایه و اساس است.

خبرگزاری شینهوا اعلام کرد که چین به هیچ وجه رای صادر شده از سوی دادگاه بین المللی لاهه را به رسمیت نمی شناسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.