گزارش آماری ماهانه اوپک نشان داد که سطح ذخیره سازی نفتی آمریکا، با وجود افزایش نسبت به سال گذشته، در هفت هفته گذشته کاهش پی در پی داشته است.

میزان ذخیره سازی نفت آمریکا در ماه های اخیر کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شانا، گزارش آماری ماهانه (ژوییه) سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) نشان می دهد که سطح ذخیره سازی نفتی آمریکا در پایان ماه ژوئن سال جاری میلادی ٥٢٤ میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه بود که ١١,٧ درصد یا ٥٤ میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه بیشتر از سال ٢٠١٥ میلادی در همان مقطع زمانی است.

سطح ذخایر آمریکا در هفت هفته گذشته به طور پیاپی کاهش یافته که دلیل آن کاهش تولید داخلی این سوخت بوده است.

واردات خالص نفت خام آمریکا در ماه ژوئن سال جاری میلادی هفت میلیون و ٤١٧ هزار بشکه در روز بوده که نسبت به ماه مه ٢١١ هزار بشکه در روز افزایش را نشان می دهد.

آمریکا با تولید روزانه ١٣ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه و نفت پس از آن روسیه با حجم ١١ میلیون بشکه از این سوخت، بشترین سهم را در تولید جهانی نفت در سال ٢٠١٦ میلادی دارند، اگرچه آمریکا ٠,٥ درصد افت در تولید خود نسبت به سال گذشته داشت.

آمریکا و روسیه در سال گذشته میلادی نیز با حجم تولید ١٤ میلیون بشکه در روز و ١٠ میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه در روز ، به ترتیب بزرگترین تولید کنندگان این سوخت در بین کشورهای غیر اوپک بودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.