صدر اعظم آلمان در تماسی تلفنی از "ترزا می" نخست وزیر جدید انگلیس برای سفر به کشورش دعوت کرده و ترزا نیز از سران کشورهای فرانسه و آلمان خواست که برای آماده سازی فرآیند خروج به وی زمان بدهند.

دعوت مرکل از نخست وزیر جدید انگلیس / می: برای خروج زمان نیاز دارم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان از "ترزا می"، نخست وزیر جدید انگلیس برای سفر به آلمان دعوت کرده است.

وی دعوت خود از نخست وزیر جدید انگلیس را شب گذشته در یک گفتگوی تلفنی با وی مطرح کرد.
مرکل که به قرقیزستان سفر کرده است امروز در پایتخت این کشور تاکید کرد که من مشتاقانه منتظر همکاری با ترزا می بوده و در این باره خرسندم.

صدر اعظم آلمان درباره انتصاب "بوریس جانسون" به عنوان وزیر امور خارجه انگلیس نخواست اظهار نظری کند. جانسون یکی از مهم ترین حامیان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بود.

مرکل تاکید کرد: من اعتقاد دارم وظیفه ما است که با دولت های کشورهای دوست همکاری های بسیار تنگاتنگی را در پیش گیریم.

حدود دو هفته بعد از همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و رای انگلیسی ها به خروج از این اتحادیه، "ترزا می" روز چهار شنبه توسط ملکه الیزابت دوم به عنوان جانشین دیوید کامرون انتخاب شد.

مرکل  همچنین از نخست وزیر جدید انگلیس در خواست کرده است  که به زودی درباره فرآیند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شفافیت ایجاد کند.

ترزا می همچنین در اولین گفتگوهای تلفنی خود با سران کشورهای اروپایی از جمله صدر اعظم آلمان تاکید کرد که آماده سازی مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به زمان نیاز دارد.

بر اساس اطلاعات "استفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان وی همچنین این درخواست را از رئیس جمهوری فرانسه نیز داشته است. می همچنین برای مذاکرات سازنده ابراز امیدواری کرد.

مرکل به نخست وزیر جدید انگلیس تبریک گفته و برای وی آرزوی موفقیت کرد. هر دو طرف در این زمینه با هم توافق داشتند که همکاری در روح مناسبات دوستانه دو کشور باید جریان داشته باشد. این مسئله همچنین برای مذاکرات پیش رو درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باید وجود داشته باشد.

رئیس جمهور فرانسه نیز از "ترزا می" درخواست کرده است که هر چه سریع تر تقاضای خروج این کشور از اتحادیه اروپا را ارائه دهد. به گفته وی مذاکرات در این باره باید هر چه سریع تر آغاز شود.

اولاند نیز طی تماسی تلفنی عهده داری سمت نخست وزیری انگلیس را به ترزا می تبریک گفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.