تصاویر خط تولید باتری‌های پیشرفته وزارت دفاع، منتشر شد.

تصاویر / خطوط تولید باتری‌های پیشرفته وزارت دفاع

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، روز گذشته و در یکصد و شانزدهمین روز از سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، خطوط تولیدی باتری‌های پیشرفته (MF) و نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت (CHP) به‌طور رسمی افتتاح و از 7 باتری پیشرفته نظامی و 19 باتری پیشرفته خودرویی و صنعتی رونمایی و تولید مجموعه باتری‌های مخصوص دوچرخه، موتورسیکلت برقی و شارژ سیار تلفن همراه و رایانه که توسط متخصصان سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع به مرحله بهره برداری رسیده است، آغاز به کار کرد.

سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع به‌عنوان متولی مبحث انرژی و ذخیره‌سازها در فرآیندی کاملاً کارشناسی طی 14 ماه با صرف بیش از 75 هزار ساعت کار کارشناسی در فضایی به‌مساحت 42 هزار مترمربع زمینه اشتغال مستقیم برای 120 نفر را فراهم و با دستیابی به فناوری برتر در زمینه ساخت باتری خودرو عملاً با ایجاد توان تولید بیش از 10 میلیون واحد انواع باتری و امکان تأمین 100 درصدی نیاز بازارهای داخلی را ایجاد کرده است.

در راستای کاهش مصرف انرژی و افزایش فرصت صادرات انرژی، احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک تولید همزمان برق و حرارت (CHP) گزینه مناسبی جهت سرمایه گذاری‌های خرد بخش خصوصی در صنعت برق بوده که موجب افزایش امنیت تولید و صادرات برق و همچنین کاهش شدت مصرف انرژی می‌شود. این سیستم‌ها علاوه بر تولید برق قابلیت بازیافت حرارت اتلافی از مولد الکترونیکی را دارا می‌باشد که راندمان واحدهای نیروگاهی را از 35 درصد معمول به 85 درصد می‌رساند.

در همین راستا شرکت توسعه منابع انرژی وزارت دفاع با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی، اقدام به احداث یک واحد نیروگاه تولید هم‌زمان برق و حرارت کامل (CHP FULL) به‌ظرفیت 3 مگاوات الکتریکال و 3 مگاوات حرارتی در یکی از گروه‌های صنعتی خود کرده است. این نیروگاه با استفاده از 3 دستگاه موتور ژنراتور گازسوز 1 مگاوات در طول سال برق تولیدی را به شبکه سراسری واگذار می‌نماید و در صورت قطع برق شبکه نیروگاه به‌عنوان پشتیبانی برق گروه صنعتی عمل می‌کند.

حرارت بازیافتی به‌صورت آب گرم در فصول سرد برای گرمایش در موتورخانه مرکزی و در فصول گرم برای سرمایش در چیلرهای جذبی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در صورت استفاده کامل از این نیروگاه سالانه به‌طور میانگین 20 میلیون کیلووات‌ساعت برق تولید شده و به‌میزان یک و نیم میلیون مترمکعب در مصرف گاز صرفه‌جویی می‌شود.

تصاویر افتتاح خطوط تولید باتری‌های پیشرفته و همچنین نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت را در ذیل ببینید:

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.