آیت الله فاضل لنکرانی هدف نهایی وهابیون دست‌ساز استکبار را نابود کردن تمام ظواهر اسلامی به خصوص مکه ذکر کرد.

هدف اصلی وهابیت، تخریب مکه و اسلام

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی چهارشنبه شب در جمع مبلغان جنوب شرق کشور، اظهار کرد: تخریب بقیع مقدمه‌ای از آغاز حرکت دشمنان برای نابودی اسلام بود.وهابیون با تخریب بقیع، تخریب کعبه را نیز کلید زدند و امروز داعش نیز نسخه همان تفکر است؛ وهابیت تنها یک گروه مخالف شیعه نیست بلکه آنها با اهل تسنن و اسلام مخالف هستند.

استاد حوزه با بیان این مطلب که علمای ما از صد سال پیش هشدار می‌دادند که این گروه به دنبال تخریب مکه و کعبه هستند، بیان کرد: متاسفانه کسی این سخن را باور نداشت ولی امروزه وقتی فجایع داعش را می بینیم این حقیقت بیش از پیش بر ما آشکار می‌شود. دشمنان طالبان و داعش را ساختند که اسلام را از بین ببرند و قطعا وقتی تاریخ مصرف داعش نیز تمام شود، دشمنان مدل جدید دیگری رو خواهند کرد و به همین خاطر باید همیشه به هوش باشیم.


فاضل لنکرانی با بیان این مطلب که مکتب اهل بیت(ع) کاملا مطابق با قرآن است بیان کرد: شعار این مکتب آن است که روایات ما با قرآن سنجیده می‌شود؛ استشهاداتی که اهل بیت(ع) به قرآن دارند در هیچ مکتبی به چشم نمی‌خورد و این مساله ناشی از یک تعصب خام نیست بلکه مستندات آن غیرقابل انکار است.

وی گفت: نگاه قرآنی مکتب اهل بیت(ع) با هیچ مکتبی قابل قیاس نیست؛ اگر کسی با مکتب اهل بیت(ع) مانوس نباشد به هیچ عنوان نمی‌تواند به فهم عمیق از قرآن برسد و تفسیر او تفسیر به رأی خواهد بود.

او اظهارکرد: یک مبلغ شیعه باید اعتقاد قلبی داشته باشد که حقیقت قرآن در مکتب اهل بیت(ع) وجود دارد؛ افتخار ما نیز آن است که در این مسیر بدون تعصب و فقط با نگاه استدلال می‌نگریم و هرچه بیشتر مطالعه می‌کنیم و به ابعاد عمیق این جریان مقدس پی می‌بریم.

فاضل لنکرانی بیان کرد: توصیفاتی که امام علی(ع) و امام باقر(ع) و سایر ائمه از قرآن و مبانی قرآن دارند در هیچ نقل و قول و کتابی دیده نمی‌شود؛ مخالفان مکتب اهل بیت(ع) به ظاهر و قرائت و حفظ قرآن تاکید دارند ولی مکتب اهل بیت(ع) علاوه بر قرائت بر فهم و تدبری که در قرآن نیز مورد تاکید است اصرار دارد؛ در حالی که در هیچ آیه‌ای از قرآن روی بحث حفظ اصرار نشده است ولی مساله تدبر بیشترین تاکیدات قرآنی را به خود اختصاص داده است. متاسفانه همین فهم اشتباه از قرآن باعث ایجاد این همه انحرافات در این گروه‌ها و شکل گیری گروه‌های خشن و ظاهرگرا شده است؛ وقتی تدبر در قرآن و تمسک به فرهنگ اهل بیت(ع) از بین رفت چنین مشکلاتی ایجاد می‌شود.

این استاد حوزه بیان کرد: در خصوص آیات مهدویت، آیه مشهوری که به تصریح از تسلط و حاکمیت صالحان بر روزی زمینه و امنیت برای صالحان سخن گفته است، تفسیر اهل بیت(ع) و افرادی مثل فخر رازی این تفاوت‌ها را مشخص می‌کند. قرار نیست که تقیه کنیم و نگوییم که امام باقر(ع) به یکی از بزرگترین فقهای مقابل اهل بیت(ع) فرمودند که هیچ حرفی از قرآن به شما ارث نرسیده است.
فاضل لنکرانی بیان کرد: متأسفانه دشمنان روزی قرآنی چاپ که در آن آیات جهاد وجود نداشت و از طرفی امروز نیز وهابیت خشن آیات مرتبط به مراوده با مردم و دعوت صحیح به اسلام را کنار گذاشته و اسلامی خشن را به رخ کشیده است.

وی گفت: همه شیعیان به خصوص دلسوزان این مکتب در مناطق مرزنشین کشور که مرزنشینان مکتب اهل بیت(ع) هستند باید قدر این مکتب را بدانند و هر روز دانش خود را ارتقاء دهند زیرا حتی مراجع ما نیز وقتی که هفتادسال در این مکتب تلمذ کرده‌اند نیز بیان می‌کنند که تا اینجا عمر تنها قطره‌ای از دریای علم اهل بیت(ع) را دریافته‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.