فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: با همکاری آستان قدس رضوی و سپاه امام رضا(ع) ۵۰۰ هزار زیارت اولی به حرم منور رضوی مشرف می‌شوند.

 تشرف ۵۰۰ هزار زیارت اولی به حرم رضوی با همکاری آستان قدس و سپاه امام رضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، سردار یعقوب علی نظری  در حاشیه اختتامیه اجلاس مجمع بسیج استان خراسان رضوی اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف با استکبار جهانی درگیر است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه جنگ فرهنگی عنوان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند جنگ فرهنگی بسیار حوزه حائز اهمیتی است، مابقی حوزه‌ها تکلیف شان مشخص است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) عنوان کرد: امروزه نمی‌توان به تنهایی ایجاد جبهه کرد، باید تعداد فراوانی تشکل و کارگروه تخصصی ایجاد شود برای محقق کردن امری که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشته‌اند.

نایب رئیس اول مجمع بسیج خراسان رضوی بیان کرد: در مرحله بعدی انسجام ما بین تشکل‌ها و عمق بخشی و دادن فضای کاری مناسب به این کارگروه‌ها بسیار دارای اهمیت است.

سردار نظری تصریح کرد: بسیج متصل به ولایت است، سپاه از درون خودش تولیدکننده معنویات نبوده اما دارای ظرفیت‌های معنوی است که می‌تواند با استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها به هدایت بسیج بپردازد، رهبر فرزانه ما در همین زمینه می‌فرمایند: سپاه باید نقش پیش برندگی انقلاب اسلامی را داشته باشد.

وی با اشاره به مشکلات کارگروه‌ها گفت: مشکل ما در بخش تشکیلاتی است، اگر ما خواهان محقق کردن یکی از آرمان‌های مقام معظم رهبری که تشکیل بسیج ده‌ها میلیونی است باشیم، باید درصدد تشکیل هرچه بیشتر مجمع‌ها و کارگروه‌های تخصصی بسیج باشیم.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) در زمینه اهداف تشکیل کارگروه‌ها و مجمع‌های تخصصی بسیج اظهار داشت: یکی از فلسفه‌های اصلی تشکیل  کارگروه‌ها و مجامع تخصصی بسیج، نظارت همه جانبه بر دستگاه‌ها است.

نایب رئیس اول مجمع بسیج خراسان رضوی در توضیح چگونگی ساز و کار نظارتی کارگروه‌ها بیان کرد: نظارت به صورتی است که اگر غفلتی در دستگاه دولتی رخ داد به طور مثال در بخش اقتصاد سریعاً کارگروه اقتصاد به  این مهم رسیدگی کند و یا  اگر در بخش فرهنگ اشتباه محرزی  ایجاد شد کارگروه فرهنگی با ایجاد حساسیت و نظارت دقیق به آن رسیدگی کند.

سردار نظری در زمینه بودجه و اعتبارات مورد نیاز کارگروه‌ها و تشکل‌ها گفت: اگر فکر و ایده مناسبی از این تشکل‌ها برآید باید تحت حمایت معنوی و بالاخص مالی قرار گیرد و این امر با بودجه‌های 2 و  3 و یا 5 میلیارد تومانی هیچگاه محقق نمی‌شود.

وی در زمینه ظرفیت‌های موجود در استان خراسان رضوی عنوان کرد: یک ظرفیت معنوی بسیار خوبی در استان خراسان رضوی به برکت حضور امام هشتم (ع) وجود دارد، این ظرفیت معنوی باید تبدیل به برنامه‌های عملیاتی بشود مانند مقوله زیارت، ما افرادی را داریم که هنوز به محضر بارگاه ملکوتی امام هشتم شرفیاب نشده‌اند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) افزود: برنامه ریزی عملیاتی انجام شده تا با همکاری آستان قدس رضوی و مساعدت‌های تولیت آستان قدس رضوی، 500 هزار زائر که وضعیت مالی خوبی ندارند و تاکنون به حرم مطهر رضوی شرف حضور نیافتند، در حدود سه شب به صورت کاملاً رایگان از این زائر اولی‌ها پذیرایی شود.

سردار نظری در زمینه نحوه تامین هزینه‌های سفر و پذیرایی از 500 هزار زائر اولی  حرم مطهر رضوی متذکر شد: 50 درصد هزینه‌های این حرکت الهی را آستان قدس رضوی و 50 درصد دیگر آن را بسیج متقبل می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    0 0
    السلام علیکم : کمک بکساني که تا بحال نتوانستند حتي یکبار بزیارت مولایشان علی ابن موسی الرضا نائل شوند بسیار پسندیده و قابل ستایش است . ولی جای تاسف و گله مندی از کسئولان کشور هم وجود دارد که چرا بعد از حدود 38 سال که از استقرار جمهوری اسلامي میگذرد باید چنین افرادی در مملکت اسلامی با اینهمه ظرفیت و ثروت وجود داشته باشند ؟ چرا در این مملکت نیازمند وجود دارد ؟