۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 402116

مسعود بصیری

فرانسه و یک حقیقت

مدت‌هاست که فرانسه محل اصلی اسکان سران منافقین و مأمن فعالیت‌های مختلف آن‌ها از جمله دفاتر جاسوسی و عملیات خرابکارانه است. مریم رجوی ساکن این کشور است و همه میتینگ‌های خود را آنجا برگزار می‌کند. در حقیقت عامل کشتار 17 هزار ایرانی در عملیات مختلف تروریستی براحتی در پاریس و شهرهای مختلف دنیا در حال گردش است، در حالی که هنوز واقعه عملیات فروغ جاویدان(مرصاد) گروهک منافقین در حمله به کشورمان کاملاً در یادها موجود است و آثار آن در دشت مرصاد در معرض دید عموم قرار دارد.
چند روز پیش هم این گروهک در آزادی کامل در پاریس با جمع آوری برخی افراد از کشورهای مختلف (با وعده پول، غذای گرم و هتل محل اقامت) همایش بزرگی را علیه جمهوری اسلامی برگزار کرد و در آن آشکارا کشورمان را تهدید به فروپاشی کرد.
سخنرانان مختلف علیه ایران صحبت کردند و جمع ورشکسته‌های غربی و عربی چند روزی را به میزبانی کشور فرانسه علیه کشورمان خوش گذراندند.
ایران البته به این تجمع اعتراض کرد، اما فرانسوی‌ها هر سال همین کار را می‌کنند و اتفاقاً بهانه آن را آزادی قرار می‌دهند، در حالی که در عرف تمام قوانین بین المللی حمایت از گروه‌های تروریستی ممنوع است. چند روز بعد از این تجمع، گروه داعش در یک اقدام ناجوانمردانه مردم بی‌گناه شهر «نیس» را به خاک و خون کشید و چند صد نفر را کشته و زخمی کرد. چندی پیش هم مجله «شارلی ابدو» مورد هجوم افراط گرایان قرار گرفت و بعد از آن فرانسوی‌ها مقامات سراسر جهان حتی بنیامین نتانیاهو را که سردمدار تروریسم در جهان است در پایتخت شان جمع کردند و فریاد تنفر از تروریسم سر دادند.
حال سؤال اینجاست که اگر تروریسم بد است چرا منافقین که مجرم اصلی ترور مردم بی‌گناه و حتی حمله آشکار مسلحانه به شهرهای کشورمان هستند، جزو تروریست‌ها قرار ندارند و آزادانه در فرانسه زندگی و امرار معاش می‌کنند؟
مریم رجوی در فرانسه چه می‌کند؟ تفاوت رجوی‌ها و امثال البغدادی و شیشانی چیست؟ چرا تروریست‌هایی که علیه مردم عراق و ایران و سوریه فعالیت می‌کنند، خوبند اما آن‌هایی که مردم فرانسه را می‌کشند، منفور هستند و شایسته مردن؟
فرانسه تصمیم گرفته است ناو خود را برای مقابله با داعش به منطقه اعزام کند، هر چند این کار یک عملیات تبلیغاتی است و مثل گذشته کاری از عهده مبارزان نمایشی تروریسم برنمی آید اما چرا زمانی که گروهک رجوی به ایران حمله کرد، فرانسوی‌ها رگ گردنشان بیرون نزد؟ چرا منافقین را از فرانسه بیرون نمی کنند؟
واقعیت این است که از نگاه برخی کشورهای غربی مانند فرانسه که به دنباله روی آمریکا شهره شده و حتی مردم خودش نیز این دنباله روی را به یک لطیفه در میان خودشان بدل کرده‌اند، تروریست‌ها دو دسته هستند؛ آن‌هایی که مسلمانان و مردم استقلال طلب را در سراسر جهان می‌کشند و آن‌هایی که منافع غرب را هدف قرار می‌دهند. (رجوع کنید به تاریخ استعماری فرانسه در الجزایر، سودان، تونس، ساحل عاج، گینه، کامرون و حتی کشور آمریکایی کانادا).
دسته اول کسانی هستند که به زعم غرب برای آزادی می‌جنگند و شایسته حمایت هستند و مانند گروه رجوی باید مورد پشتیبانی قرار گیرند و دسته دوم تروریست‌های بد هستند و باید کشته شوند. دلیل حمله به افغانستان بدون مجوز شورای امنیت هم همین بود. در آنجا تروریست‌های بد ساکن بودند اما گروه‌هایی مثل جبهه النصره و حتی داعش تا زمانی که مسلمانان را هدف قرار می‌دهند باید پابرجا بمانند هرچند گاهی این چاقو دسته خودش را هم ببرد (برخی‌ها البته این کار را هم، برنامه ریزی شده می‌دانند).
فرانسه اگر می‌خواهد جلوی قربانی شدن مردم خود را بگیرد باید با همه تروریست‌ها مبارزه کند و اساس ترور را زیرسؤال ببرد اما تا زمانی که روند کنونی ادامه دارد همه مردم جهان در خطر هستند و مقصر آن کسی نیست جز آن‌هایی که برای تروریسم استاندارد دوگانه تعریف کرده و اجازه نمی دهند با همه عاملان کشتار مردم یکسان برخورد شود.
فرانسه به جای موضع گیری‌های خبری و جمع کردن این و آن در پاریس بهتر است به طور واقعی در کنار کسانی بایستد که با تروریسم با فدا کردن جان و مال خود مبارزه می‌کنند. مطمئناً خون کودکان عراقی و فرانسوی یک رنگ است و آن‌هایی که در فرانسه کشته شدند همانند چندصدهزار نفری هستند که در پنج سال گذشته به دست تروریست‌های خوب(ازنگاه غرب) در سوریه و عراق کشته شدند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.