جلسه شورای عالی امنیت ملی برای بررسی کودتای نافرجام در ترکیه به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد.

جزئیات جلسه شورای عالی امنیت ملی درباره کودتا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، جلسه شورای عالی امنیت ملی برای بررسی کودتای نافرجام در ترکیه به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد.

دریابان علی شمخانی دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی در پایان این جلسه در ارزیابی خود از تحولات ترکیه گفت: اعضای شورای عالی امنیت ملی متفق‌القول بودند که جمهوری اسلامی ایران ضمن حفظ ارتباط با مقامات سیاسی ترکیه از مردم و دولت ترکیه در مقابل کودتا حمایت کند.

شمخانی گفت: در این جلسه موضع جمهوری اسلامی ایران درباره ماجرای کودتا در ترکیه اعلام شد؛ موضع جمهوری اسلامی ایران همان مواضع دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و وزارت خارجه است. ما همان‌طور که پیش‌ از این گفته بودیم، از مردم ترکیه حمایت و کودتا را محکوم می‌کنیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه وضعیت ناامنی‌ها در ترکیه کنترل شده است، به برخی از ناآرامی‌ها اشاره و ابراز امیدواری کرد که مردم در مقابل کودتا پیروز شوند، البته ما با ادامه تماس‌های نزدیک با مقامات سیاسی و امنیتی ترکیه تلاش خواهیم کرد به درک دقیق‌تری از این رخداد دست یابیم، چرا که همه ابعاد این کودتا هنوز روشن نشده است.

وی همچنین تاکید کرد که مرزهای شمال غرب کشور در همسایگی با ترکیه از امنیت کافی برخوردار است و آمادگی لازم در نیروهای زمینی و هوایی نیز برای صیانت وجود دارد و در این خصوص جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.