قدس آنلاین – سبزوار : مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۱۲۳ هزار کلاس اولی در مدارس این استان ثبت نام می شوند.

هیچ کمبودی در زمینه فضاهای آموزشی برای کلاس اولی ها نداریم

سید جواد حسینی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار افزود: در سال تحصیلی آینده کمبودی در زمینه فضاهای آموزشی برای این تعداد کلاس اولی نداریم.

وی با بیان اینکه 8/7درصد دانش آموزان کشور در استان خراسان رضوی تحصیل می کنند اظهارداشت : 13 درصد دانش آموزان استثنایی کشور نیز در این استان در حال تحصیل هستند که نشان از گسترش عدالت آموزشی طی سه سال گذشته در این استان است.

وی با اشاره به اجرای طرح توزیع متوازن دانش آموزان در رشته های تحصیلی در مدارس این استان تصریح کرد : گرایش خانواده ها در دوره دوم متوسطه به سوی رشته های تجربی افزایش یافته و این درحالی است که این گرایش در رشته های علوم انسانی، ریاضی و فنی و حرفه ای کاهش داشته است.

حسینی با بیان اینکه اکنون 8/41 درصد از دانش آموزان این استان در رشته های فنی و 58 درصد در سایر رشته ها در حال تحصیل هستند یادآورشد  : با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته در طرح هدایت تحصیلی دانش آموزان سعی ما توزیع متوازن دانش آموزان در تمام رشته های تحصیلی و براساس نیاز جامعه است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده باید 45 درصد دانش آموزان این استان در رشته های فنی تحصیل کنند ادامه داد : در همین راستا طرح های مختلف از جمله اعزام هادیان فنی، تجاری کردن محصولات دانش آموزان، ایجاد ارتباط بین هنرستان ها و مراکز صنعتی با ایجاد دبیرخانه های مختلف و ایجاد دفتر ارتباط با دانشگاه در استان اجرا شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطر نشان کرد : یکی از برنامه ها ایجاد هنرستان ها در کنار شهرک ها و مراکز صنعتی استان می باشد که مقدمات اجرای این طرح فراهم شده است.

وی با اشاره به مدارس دو نوبته در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه هم اکنون 724 مدرسه در این استان دو نوبته هستند که باید این مشکل برطرف شود گفت : براساس قانون هیچ مدرسه ای حق گرفتن هزینه به صورت اجباری از خانواده ها را ندارد.

حسینی با بیان اینکه برخی مبالغ شامل بیمه، هزینه سرویس مدارس و کتاب بر اساس قانون و ضابطه از خانواده دانش آموزان گرفته می شود افزود : انجمن اولیا و مربیان حق دارد به صورت داوطلبانه و اختیاری مبالغی را از والدین و اعضای انجمن جمع آوری کند.

وی عنوان نمود : در سه سال گذشته اقدامات دولت یازدهم در حوزه آموزش و پرورش در سطح کشور بی نظیر بوده است.

وی با اشاره به برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در این استان نیز گفت: امسال 54 هزار و 370 دانش آموز در آزمون دوره های متوسطه اول و دوم این مدارس در 339 حوزه امتحانی استان شرکت کرده اند که 12هزار نفر آنان پذیرفته می شوند.

حسینی در عین حال  اظهار داشت : 139 مدرسه نمونه دولتی شامل 53 آموزشگاه در دوره متوسطه اول و 74 آموزشگاه در دوره متوسطه دوم و 12 هنرستان در این استان فعالیت دارند. /  انتهای پیام  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.