رئیس شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه کفت: از فعالان اقتصادی و مردم خواسته می‌شود به هشداری‌های مقامات ایران توجه و برای حفظ سلامت مالی و جانی خود از سفر به ترکیه خودداری کنند.

فعالان اقتصادی سفر به ترکیه نکنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، رضا کامی اظهار کرد: وضعیتی که اکنون در ترکیه شاهد هستیم غیرمترقبه است و به نظر نمی‌رسد این وضعیت اثرات اقتصادی بر همکاری‌های ایران با این کشور داشته باشد.

وی افزود: بر اساس تماس‌های صورت گرفته با این کشور نشان می‌دهد، قدرت دست دولت قانونی است و به کمک نیروهای مردمی توانسته است کودتای موجود را خنثی کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم که با رفع مشکلات موجود این کشور بتواند دوباره روابط اقتصادی خود را با ایران و سایر کشور ها برقرار کند.

کامی بابیان اینکه شکست کودتا اثرات مثبتی بر وضعیت اقتصادی این کشور دارد گفت: حکومت فعلی با مقابله با کودتا ،بر اساس پشتوانه نیروهای مردمی خود نشان داد، جایگاه خود را در میان مردم دارد و باید انتظار داشت که دوباره روابط اقتصادی این کشور با سایر کشورها ازجمله ایران برقرار و گسترش یابد.

وی در خصوص بسته شدن مرز بازرگان و توقف پرواز از ایران به ترکیه گفت: بسته شدن مرز بازرگان امری ضروری بوده  و زمانی که بی‌قانونی در این کشور وجود دارد، طبیعی است دولت ایران برای حفظ منافع ملی و امنیت خود دست به این کار بزند و اتفاقات ترکیه در کوتاه‌مدت اثرات منفی بر روابط اقتصادی دور کشور نخواهد داشت.

وی در خصوص سفر تجار و بازرگانان به ترکیه گفت: از فعالان اقتصادی و مردم خواسته می‌شود به هشداری‌های مقامات ایران توجه و برای حفظ سلامت مالی و جانی خود از سفر به ترکیه خودداری کنند.

کامی با بیان اینکه فعالان اقتصادی بردبار باشند و بر اساس شرایط روز اقدام کنند تأکید کرد: در شرایط فعلی ایستادن، تماشا کردن و دوراندیشی از هر اقدام دیگری برای فعالان اقتصادی مناسب‌تر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.