بنیاد برکت با هدف محرومیت‌زدایی، افزایش میزان اشتغال و بهبود معیشت مردم در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور، از فعالیت کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این مناطق حمایت می‌کند.

فراخوان مشارکت با کارآفرینان برای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تستنیم براساس فراخوان مشارکتی که برای اولین بار در سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی اجرا می‌شود، بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تا 49 درصد با کارآفرینان واجد شرایط برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی و خدماتی در مناطق محروم این سه استان‌ مشارکت می‌کند.

در این فراخوان آمده است، در اجرای سیاست «اقتصاد مقاومتی»، بنیاد برکت درصدد است به منظور تحقق اهداف خود در حوزه‌ی محرومیت‌زدایی با بهره‌‌گیری از توانمندی و ظرفیت اقتصادی مناطق محروم، از فعالیت کارآفرینان و سرمایه‌‌گذاران بخش خصوصی در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور، در جهت توسعه‌ی منطقه‌‌ای، افزایش میزان اشتغال و بهبود معیشت مردم حمایت نماید.

در این طرح مشارکتی و توانمندسازی اقتصادی، از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه‌های کشاورزی و دامپروری، کانی‌های فلزی و غیرفلزی و ساخت فلزات اساسی، صنایع شیمیایی، صنایع چوب و مصالح ساختمانی، صنایع غذایی و دارویی، صنایع تبدیلی، چاپ و بسته‌بندی، صنایع برق، الکترونیک، ساخت تجهیزات مهندسی و سایر صنایع نظیر صنایع گردشگری و حمل و نقل دریایی، شیلات و پرورش آبزیان، حمایت خواهد شد.

بنیاد برکت حداکثر پس از پنج سال از شروع مشارکت و یا سه سال پس از بهره‌برداری طرح، سهم‌الشرکت خود را به شکل اقساط 60 ماهه به کارآفرینان واگذار و از طرح خارج شده و در منطقه‌ی دیگری از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران محلی حمایت می‌کند.

در این طرح، بنیاد برکت با کارآفرینانی از بخش خصوصی مشارکت می‌کند که نیروی انسانی مورد نیاز طرح را از افراد بومی همان منطقه تأمین کرده باشند و طرح‌های پیشنهادی منطبق با مزیت‌ها و امکانات محلی آن منطقه تعریف شده باشد. هم‌چنین حجم کل سرمایه‌گذاری برای هر طرح، حداقل بیست میلیارد ریال تعریف شده است.

کارآفرینان می‌توانند پیشنهادهای خود را در قالب طرح توجیهی مشتمل بر مطالعات بازار، امکان‌سنجی اقتصادی، مالی و فنی و اثرات اجتماعی و زیست محیطی (طبق فرم ارایه‌شده در سایت بنیاد برکت) حداکثر ظرف 6 ماه از تاریخ اول تیر ماه 1395 به بنیاد برکت به نشانی تهران، میدان آرژانتین، خیابان احمد قصیر (بخارست)، خیابان هشتم، شماره‌ی 6 تحویل نمایند و یا برای کسب اطلاعات بیش‌تر با شماره تلفن 15-88532300 (021)، معاونت امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری بخش 2 بنیاد برکت تماس بگیرند.

بنیاد برکت پس از بررسی پیشنهادها تا 49 درصد با کارآفرینان واجد شرایط مشارکت خواهد کرد و حداکثر پس از مدت پنج سال از شروع مشارکت یا سه سال پس از بهره‌برداری طرح، سهم‌الشرکت خود را به شکل اقساط 60 ماهه بر مبنای ارزش‌گذاری روز، دارایی و بدهی‌ها، به کارآفرینان واگذار و از طرح مصوب خارج خواهد شد.

کارآفرینان برای مشاهده‌ی فهرست مناطق محروم مشمول این طرح در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی و هم‌چنین دریافت فرم فراخوان مشارکت با کارآفرینان می‌توانند به سایت بنیاد برکت مراجعه نمایند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.