قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی: فرمانده انتظامي مازندران از اقدام ويژه معاونت اجتماعي در راه اندازي دفاتر ارائه خدمات مشاوره اي پليس به شهروندان و مسافران در طرح هاي سالم سازي دريا خبر داد.

ارائه خدمات مشاوره ای پليس در طرح های دريا

سردارسيد محمود ميرفيضی افزود: به منظور ارائه خدمات تخصصي مشاوره اي خانواده، خدمات روان شناختي و مددکاري اجتماعي به مسافران و شهروندان در طول ايام تابستان، معاونت اجتماعي اين فرماندهي به صورت ويژه اقدام به راه اندازي دفاتر مشاوره و مددکاري در چند طرح سالم سازي دريا کرده است.

وی از به کارگيري کارشناسان مرکز مشاوره آرامش و مددکاران اجتماعي کلانتري ها در اين طرح خبر داد و یادآور شد: اين طرح به صورت پايلوت در سواحل  شهرستان هاي ساري، بابلسر و چالوس که برابر آمارها بيشترين جذب مسافر و گردشگر را دارد، اجرايي شد و در ديگر طرح هاي سالم سازي دريا نيز اجرايي خواهد شد.

سردار ميرفيضي يکي از اهداف مهم اين طرح را علاوه بر ارائه خدمات مشاوره اي، ارتباط و تعامل دو سويه با مردم و معرفي مراکز مشاوره پليس برشمرد و افزودتعامل موثر و مستمر با مردم در تفرجگاهها و ارائه خدمات تخصصي مشاوره اي ويژه به مسافرين در سواحل دريا از جمله اهداف اين طرح مي باشد.

فرمانده انتظامي مازندران با اشاره به اينکه در طول سه ماهه نخست امسال بيش از 3040 پرونده با موضوعات مختلف اختلافات خانوادگي به مراکز مشاوره و مددکاري اجتماعي کلانتري ها ارجاع شد، خاطرنشان نمود: با تلاش کارشناسان اين مراکز، 72 درصد پرونده هاي ارجاعي مصالحه و سازش شد که اين ميزان رشد در کاهش پرونده هاي قضائي نقش عمده اي داشته است.

سردار ميرفيضی با بيان اينکه يکي از ماموريت هاي مهم مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعي، ارائه آموزش همگاني در ارتباط با مهارت هاي زندگي در قالب طرح مشاوره فعال است، اذعان داشت: بيش از 50 جلسه آموزشي در مدارس و مساجد با حضور کارشناسان روانشناسي و مشاوره و مددکاري برگزار شد که در اين جلسات بيش از 2300 نفر از اقشار مختلف جامعه تحت آموزش قرار گرفتند.

وی به اقدامات مرکز مشاوره آرامش در راستاي طرح افزايش ازدواج و کاهش آمار طلاق در جامعه هدف اشاره کرد و اظهار نمود: در سه ماهه اول امسال به 4280 نفر از زوج هاي جوان در سطح استان مشاوره قبل از ازدواج ارائه شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.