قدس آنلاین: استاندار خراسان شمالی گفت:اقتصاد مقاومتی کلید توسعه پایدار در جامعه است که این توسعه باید همه جانبه باشد و تمام جوانب کار نیز در نظر گرفت

اقتصاد مقاومتی کلید توسعه پایدار است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، محمد رضا صالحی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور رییس سازمان صداوسیمای کشور اظهار داشت:جوانان استان با توجه به دارا بودن ویژگی های خاصی همچون خلاقیت، ریسک پذیر بودن، اهل نوآوری، در خط مقدم اقتصاد مقاومتی قرار میگیرند و از مدیران دستگاه های اجرایی انتظار داریم در به کارگیری جوانان در مقاطع مختلف اقتصاد مقاومتی از فکر ، توان و ابتکار این جوانان بهره بگیرند.

وی تصریح کرد:رویکرد اقتصاد مقاومتی بر پایه عواملی همچون عدالت محوری، دانش بنیان، مردم گرایی، درون زایی و برون گرایی استوار است و هدف اصلی آن احیا تولید داخلی ، رفع موانع تولید  و ترویج صادرات غیر نفتی می باشد.
صالحی بیان کرد:در چند سال گذشته بین تمام استانها سندی با عنوان سند" افزایش درآمد سرانه به جز نفت" منعقد شده که دوباره باید این سند به روز شود ومدیران در این مسیر اهداف خود را قرار دهند.
وی افزود:همچنین این استان برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی به جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی نیز نیازمند است که البته نباید از موضوع مبارزه جدی نیز با فساد و قاچاق هم غفلت کرد.
صالحی از خلاقیت و نوآوری بعنوان مولفه های مهم رسیدن به اقتصاد مقاومتی یاد کرد و ادامه داد:اقتصاد مقاومتی اتکاء به دارایی های فکری و معنوی در حوزه خود است که باید به مرحله خودباوری برای انجام امور برسیم.
وی اقتصاد مقاومتی را صرفا انجام فعالیت های اقتصادی ندانست و گفت:اقتصاد مقاومتی ارتقای تولید و مصرف در خانواده و جامعه  و درست مصرف کردن است.
استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد:هدف از اقتصاد مقاومتی، ارتقای شاخص های توسعه با اتکای فکر و تفکر ایرانی و اسلامی ماست تا بتوانیم امور قابل واگذاری را به مردم واگذار کرد و مدیران نباید در این مسیر خست به خرج دهند.
محمدرضا صالحی در ادامه تاکید کرد: با واگذاری امور به مردم و بخش غیر دولتی می توانیم نقش مهمی را در ایجاد اشتغال و رشد استان داشته باشیم چرا که با تخصیص صد درصدی اعتبارات دولتی تنها می توان وضع موجود را حفظ کرد.
وی افزود:برنامه هفتم مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به موضوع گفتمان سازی و فرهنگ سازی اختصاص یافته که بر عهده رسانه ملی گذاشته شده لذا امیدواریم کاگروه گفتمان و فرهنگ سازی سربع تر به ریاست سازمان صداوسیمای استان تشکیل شود تا خراسان شمالی با تکیه بر نقاط قوت خود به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی معرفی شود.
انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.