سرویس امنیت ملی ارمنستان در بیانیه‌ای به تشریح حوادث ایروان پرداخت. در بیانیه رسمی سرویس امنیت ملی ارمنستان آمده است: امروز صبح، گروهی از افراد مسلح به دفاتر پلیس ارمنستان حمله کردند و چند نفر را به گروگان گرفتند.

آخرین جزئیات از حمله مسلحانه ارمنستان + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مشرق، روز گذشته بینالی (بن علی) ایلدیریم نخست وزیر ترکیه نیمه شب گذشته از کودتای نظامی در این کشور خبر داد. در اثر این حادثه 194 کشته و 1154 مجروح و 754 نفر از عوامل کودتاچیان دستگیر شدند.

 
و این بار در حالی که برخی از رسانه های خارجی و داخلی خبراز کودتا در ارمنستان دادند، رسانه‌های خبری ارمنستان اعلام کردند که در جریان حمله یک گروه مسلح به ساختمان پلیس این کشور حداقل یک نفر کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

افراد مسلح توانسته‌اند ساختمان پلیس شهر ایروان را تصرف کنند. برخی گزارش‌ها نیز از تلاش برای کودتا در ارمنستان خبر می دهند، شبکه‌های اجتماعی در این کشور قطع شده و تحرکات نظامی غیر عادی در این کشور مشاهده شده است.
 
آیا در ارمنستان هم کودتا می‌شود؟ +تصاویر 

گزارش‌های اولیه اشاره‌ای به قربانیان این حمله نکرده است ولی برخی رسانه‌ها اعلام کردند که والری اوسیپیان رئیس پلیس ارمنستان به گروگان گرفته شده است.

نیروهای نظامی ارمنستان به ساختمان پلیس اعزام شده‌اند و ولادیمیر گاسپاریان فرمانده نیروهای امنیتی نیز در صحنه حادثه حاضر شده است.
 
حمله گروهی مسلح به ساختمان پلیس در ایروان
 
این حمله زمانی آغاز شد که افراد مسلح با چند دستگاه کامیون از ورودی‌های ساختمان پلیس ارمنستان گذشتند و کنترل این ساختمان را در اختیار گرفتند.
 
حمله گروهی مسلح به ساختمان پلیس در ایروان +عکس 

این حمله ظاهرا با هدف آزادسازی "جیریر سیفیلیان" رهبر مخالفان ارمنستان انجام شده است، وی 20 ژوئن به اتهام توطئه برای تصرف چند ساختمان دولتی و تاسیسات مخابراتی در ایروان بازداشت شده است.
 
کودتا در ارمنستان از شایعه تا واقعیت
 
براساس گزارشات همچنین در ارمنستان شایعه‌هایی از کودتا در این کشور شنیده می‌شود.

گفته شده که والری اسیپیان، معاون رئیس پلیس به گروگان گرفته شده و خلبان‌های ارمنستانی خواهان آزادی یکی از هم قطارانشان هستند که در جریان درگیری‌های قره باغ دستگیر و زندانی شده است.

همچنین تک‌تیراندازها در اطراف مقر اصلی پلیس تجمع کرده‌اند و نیروهای امنیتی و خودروهای زرهی تمامی مسیرهای منتهی شونده به این منطقه را بستند و به خبرنگاران اجازه ورود به منطقه داده نمی شود.

همچنین نیروهای امنیتی اعلام کردند مذاکره با گروگان‌گیرهای مسلح ادامه دارد.

یکی از نمایندگان پارلمان پس از خروج از مرکز فرماندهی پلیس به خبرنگاران گفت که اعضای این گروه کناره گیری سرژ سرکیسیان، رئیس جمهور ارمنستان و انتقال قدرت به مردم را خواستار شدند.

به گفته وی در حال حاضر 7 تن در گروگان مردان مسلح هستند. تعداد گروگان‌ها در ابتدا 8 تن اعلام شد که یکی از این گروگان‌ها به دلیل مشکلات پزشکی به بیمارستان منتقل شده است.

گروگانگیرها عضو گروهی هستند که ماه گذشته رهبر آن‌ها به اتهام تلاش برای کودتا دستگیر شده است. آن‌ها خواهان آزادی زندانیان سیاسی از جمله جرار سفیلیان، رهبر گروه مخالف دولت "ارمنستان جدید" هستند که پیشتر به اتهام قاچاق سلاح و تلاش برای کودتا دستگیر شده است. این فرد تلاش کرده بود با همراهی یک گروه مسلح ساختمان های دولتی ومقر رادیو و تلویزیون ارمنستان را به کنترل خود درآورد که ناکام ماند.

گروگانگیرها همچنین از مردم خواسته اند به خیابان ها بیایند.

گروه ارمنستان جدید نیز اعلام کرده که این اقدام آغاز یک کودتای نظامی در ارمنستان است.

این درحالی است که نیروهای امنیتی اعلام کردند این گروه مسلح و حامیانش تلاش می‌کنند از رسانه‌ها برای تحریک یک انقلاب مسلحانه استفاده کنند. 
 
 
بیانیه سرویس امنیت ملی ارمنستان درباره حوادث ایروان
 
سرویس امنیت ملی ارمنستان در بیانیه‌ای به تشریح حوادث ایروان پرداخت. در بیانیه رسمی سرویس امنیت ملی ارمنستان آمده است: امروز صبح، گروهی از افراد مسلح به دفاتر پلیس ارمنستان حمله کردند و چند نفر را به گروگان گرفتند.

این بیانیه افزود: هم اکنون، ما در حال مذاکره با این گروه مسلح هستیم تا تسلیم مسالمت آمیز و آرام این افراد به مقام‌های رسمی ارمنستان را تضمین کنیم. حامیان این مهاجمان اطلاعات نادرستی را درباره شورش یک گروه مسلح از طریق شبکه‌های اجتماعی پراکنده کرده‌اند. 
 
رهبر شورشیان ارمنستان

برخی از منابع خبری به نقل از رسانه های ایروان، سام هاید را رهبر شورش امروز در ارمنستان معرفی می کنند.
 
 آیا در ارمنستان هم کودتا می‌شود؟ +تصاویر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.