قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی : معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از میزبانی مازندران در نخستین جشنواره بومی و محلی "لیلم" در روزهای ۲۹ تا ۳۱ تیرماه در ساری و چالوس خبر داد.

نخستین جشنواره بومی و محلی لیلم در ساری و چالوس برگزار می شود

عباس زارع در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی به مناسبت برگزاری نخستین جشنواره موسیقی بومی البرزنشینان به نام"لیلم" افزود: این جشنواره در راستای توجه به حوزه موسیقی بومی و محلی به ویژه مازندران برگزار میشود.

وی تصریح کرد: هدف برگزاری این جشنواره نگاه دوباره بر تغییرات موسیقی و نیز ایجاد انگیزه برای فعالان موسیقی استان و نیز شناسایی توانمندی‌های جدید موسیقی بومی و محلی در استان مازندران است.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: دبیرخانه این جشنواره تلاش کرد، ظرفیت‌های پنهان موسیقی بومی و محلی استان که در گمنامی به سر می‌بردند را شناسایی کرده و زمینه حضور آنها را در این جشنواره فراهم کند.

زارع خاطرنشان کرد: در نخستین جشنواره موسیقی بومی البرزنشینان"لیلم" از ساز‌های بومی، دوتار، دوسرتوکن، لله‌وا، قرنی، سورنا و لگن استفاده میشود که این سازها علاقه‌مندان خاص خودش را در استان و کشور دارد.

وی درباره کیفیت برگزاری این جشنواره در استان مازندران گفت:  جشنواره در دو بخش مسابقه و نیز اجرای موسیقی به صورت جنبی پیگیری میشود، که بخش مسابقه در صبح و اجرای بخش جنبی عصرها در استان برگزار میشود.

زارع یادآور شد: برنامه داشتیم که این جشنواره در سه نقطه از استان مازندران برگزار شود، که مسؤولان شهر چالوس زمینه را برای برگزاری جشنواره فراهم کردند، با وجود پیگیری انجام شده برای اجرای این جشنواره در شهرستان بهشهر مسؤولان شهری اعلام کردند که در حال حاضر زیرساخت‌های این شهر برای اجرای این برنامه‌ها آماده نیست.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام اینکه غیر از گروه‌های هنری مازندران، فعالان موسیقی استان کردستان، آذربایجان و گیلان نیز برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کردند، محل برگزاری جشنواره موسیقی بومی محلی"لیلم" را سالن جمعیت هلال احمر ساری و منطقه رادیو دریا  چالوس ذکرکرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.