عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:حقوقهای غیرمتعارف مدیران ناشی از خودخواهی و دنیازدگی است.

بعضی مدیران اشرافی و خود‌خواه هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید مصطفی میر سلیم عضو شورای مرکزی حزب موتلفه و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره فیشهای حقوقی نجومی مدیران دولتی اظهار کرد: در اقتصاد مقاومتی تولید، افزایش سرمایه و توسعه اقتصادی مذموم نیست، بلکه پسندیده است.

وی افزود: باید به مدیرانی که با ابتکار و اندیشه خلاق خود در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی توانسته‌اند یا می‌توانند جوابگوی کالاها و خدمات مورد نیاز جامعه باشند و حتی صادرات را گسترش دهند، افتخار کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه اگر این موارد تحقق یابد موجب افزایش ثروت ملی می‌شود، گفت: طبیعتاً باید به مدیرانی که چنان لیاقتی را از خود نشان داده‌اند و توانسته‌اند مشکلات ناشی از تورم و رکود را حل کنند نه فقط حقوق مناسب اعطا کرد بلکه نشان افتخار هم داد.

میرسلیم تصریح کرد: حال اینکه مدیران با حقوقهای نجومی چگونه درآمدهای خود را خرج می‌کنند، موضوعی دیگر است که به سطح اخلاقی آنها بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه مدیران به دوسته  مدیران دنیاطلب که به سمت اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی سوق پیدا می‌کنند و  مدیران خداجو که به دنبال کسب رضای او هستند، تقسیم می‌شود، بیان کرد: مدیران خداجو به دنبال توسعه خیرات در جامعه و استفاده از فرصتهای مثبت این دنیا نه فقط برای رفاه مادی زودگذر بلکه برای تجهیز توشه اخروی خود هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام،  افزود: در این میان نکته بسیار مهم این است که هنوز رونقی در کشور حاصل نشده است تا بر مبنای آن بگوییم عده‌ای از مدیران محق هستند خود را شایسته دریافت حقوقهای غیرمتعارف بدانند! رفتار آنها ناشی از خودخواهی و دنیازدگی و جدا شدنشان از قاطبه مدیران خدوم و مردم محروم کشور است.

میرسلیم با بیان اینکه این بداخلاقی، در شرایطی که کشور سخت نیازمند مواسات است، بخشودنی نیست و ضد قناعت و ارزشهای برگرفته از انقلاب اسلامی است، اظهار کرد:  بنده نمی‌دانم چگونه آن افراد می‌توانند در کشور شیعه‌ای که باید الگوی علوی را در دنیا عرضه کند، دم از محبت علی علیه السلام بزنند!

وی افزود: قطعاً، برکناری این مدیران کافی نیست و بازگرداندن اموال نیز البته تنبهی برای آنها محسوب می‌شود. اما اگر بخواهیم در آینده از تکرار چنین انحرافاتی که جنبه اخلاقی آن به‌مراتب مهم‌تر از جنبه‌های حقوقی آن است جلوگیری کنیم باید قوانینی که دست هیئت‌مدیره و مجامع عمومی را آن‌قدر باز گذاشته تا چنین انحرافاتی بتواند شکل گیرد و اذهان عمومی را جریحه‌دار کند، اصلاح شود و امیدوارم مجلس شورای اسلامی بتواند هرچه زودتر به این امر همت گمارد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه خوشبختانه این موضوع گسترده نیست و موارد اندک و استثناء را در برمی‌گیرد، با طرح این پرسش که «آیا نباید به این موارد نیز رسیدگی شود تا در آینده مجدداً شاید چنین اتفاقاتی نباشیم؟»، گفت: خدا را شاکریم که این موضوع گسترده نشده است و اگر نظارت عمومی و احساس مسئولیت عامه مردم برقرار باشد و امربه‌معروف، منکر شمرده نشود، فضای معنوی حاکم بر جامعه مانع بروز و ظهور چنان انحرافاتی خواهد شد.

میرسلیم در پایان افزود: البته اگر بخواهیم موضوع را به‌صورت ریشه‌ای و حقوقی حل کنیم نیز باید اصلاحاتی در مورد نظامهای پرداخت ویژه‌ای که امکان چنین انحرافاتی را فراهم کرده است تجدیدنظر جدی داشته باشیم. این تجربه نشان داد که نمی‌توان به‌قدرت علمی و سابقهٔ تجربی مدیران اکتفا کرد و اگر نظارت بر بهترین مدیران هم اعمال نشود راه رسوخ فساد در اثر وسوسه‌های مختلف باز می‌ماند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.