مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از رویکرد آنکارا درباره شرایط پس از کوتای نافرجام در این کشور انتقاد کرد.

 ابراز نگرانی موگرینی از اقدامات اردوغان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس از سیاست‌های ترکیه پس از کودتای نافرجام انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، موگرینی به ترکیه هشدار داد که بنابر قانون عمل کند.«یوهانس هان» نماینده مذاکرات و سیاست همسایگی اروپایی هم از اقدام «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر تهیه فهرستی از افراد که باید دستگیر شوند، ابراز نگرانی کرد.

جانسون هم به موگرینی گفت که انگلیس همچنان به نقشهای قدرتمند خود در زمینه سیاست خارجی ادامه خواهد داد و تاکید کرد که برای پرداختن به حمله در نیس فرانسه و کودتای نافرجام در ترکیه به همکاری گسترده نیاز است.

اوایل وقت شنبه گروهی از نیروهای ارتش ترکیه با مسدود کردن راه‌ها، اعلام کردند که قدرت را به دست گرفته‌اند. با این حال پیام تصویری اردوغان که از حامیانش خواست بی‌توجه به قانون منع آمد و شد به خیابان‌ها بیایند، تلاش برای کودتا را ناکام گذاشت.

در پی شکست کودتا، افزون بر 6 هزار نفر به‌ خاطر مشارکت در کودتای ضداردوغانی بازداشت شده‌اند و حزب عدالت و توسعه همچنان سکان‌دار امور ترکیه است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.