Pokémon Go در حال تسخیر بازی های ویدئویی و رسانه های این حوزه است، این بازی اگرچه تنها چند روز است در آمریکای شمالی عرضه شده اما با عرض اندام در برابر بزرگان این حوزه، به تیتر یک رسانه های دنیا تبدیل شده است.

 همه چیز درباره بازی موبایلی که در حال تسخیر دنیاست

سابقه حضور پوکِمون ها در بازی های ویدئویی به سال های پیش برمی گردد و یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین برند ها در حوزه سرگرمی هستند.
نینتندو پس از تصمیم خود مبنی بر حضور در حوزه بازی های موبایل؛ اولین تلاش و محصول جدی خود برای گوشی های هوشمند را روانه بازار کرد تا نشان دهد چگونه می توان در کمتر از یک روز،  یک بازی را صدرنشین بازی های پرفروش و محبوب فروشگاه اپ استور کرد. به گزارش zoomit، محصول جدید نینتندو لقب سریع ترین بازی را که در صدر جدول فروشگاه های اپ استور و گوگل پلی قرار می گیرد، ازآن ِ خود کرده است. در درجه بعدی شاید بالا بردن 10 میلیارد دلاری ارزش سهام نینتندو دلیل محکمی برای جدی گرفتن Pokémon Go باشد. عرضه Pokémon Go باعث شد ارزش سهام نینتندو به بالاترین رقم خود در 33 سال گذشته برسد.
Pokémon Go از GPS و واقعیت افزوده استفاده می کند تا این اجازه را به مخاطبان بازی بدهد تا به شکار و تمرین پوکِمون ها بپردازند. قابلیت واقعیت افزوده از دوربین پشتی گوشی هوشمند یا تبلت برای نمایش پوکمون ها در دنیای واقعی استفاده می کند تا بتوانید آن ها را روبه روی خود ببینید.
 چگونه بازی کنیم؟

ابتدا با موبایل خود از طریق اپ نصب شده، یک آواتار برای خود با مشخصات دلخواه تعریف می کنید. سپس بیرون از خانه می روید و برای شکار پوکمون وارد کوچه و خیابان می شوید. همین طور که در محیط اطراف خود به راه رفتن و گشتن می پردازید، پوکمون ها روی نقشه نمایان می شوند. نوار گوشه پایین سمت راست صفحه نشان می دهد که چقدر به پوکمون نزدیک هستید.3جای پا به این معنی است که پوکمون از شما دور است و یک جای پا به این معنا ست که پوکمون پشت سر شماست. با لمس پوکمون، این موجود روبه روی شما ظاهر می شود، پس از انجام این کار می توانید با کشیدن روی صفحه نمایش به پرتاب Pokéball ها به سمت پوکمون مشغول شوید.
اگر یکی قبل از ما پوکمون را شکار کند؟
اینجا  ست که زیبایی بازی نمایان می شود. پوکمون های زیادی در اطراف شما قرار دارند که می توانید به سمت شان بروید. می توانید دوستان خود را به سمت پوکمون های مختلف راهنمایی یا آن ها را از وجود انواع مختلف شان روی نقشه با خبر کنید. در واقع بازی2 رو دارد. جدا از بخش جنگ بین پوکمون ها، یکی از اصلی ترین هدف های بازی آشنا کردن افراد با یکدیگر است.
آیا باید برای بازی خانه را ترک کنیم؟
در تئوری جواب منفی است.می توانید با خرج کردن Pokécoins پوکمون ها را به پذیرایی خانه خود بیاورید. البته این حالت جدا از روح بازی است. تحقیقات اولیه درباره بازی نشان می دهد که این بازی باعث بالارفتن روابط اجتماعی و کمک به سلامت روانی افراد می شود؛ پس چرا خانه بمانیم؟ در Pokémon Go می توانید با تمرین دادن پوکمون تان، آن را قوی تر و قابلیت هایش را بیشتر کنید.
Pokestop ها مکان هایی هستند که با پیدا کردن و رفتن به سمت آن ها به دریافت آیتم های مختلف مشغول می شوید.
آیا نیاز به تبدیل پول واقعی به Pokecoins در بازی احساس می شود؟
به هیچ وجه؛ سیستم پرداخت درون برنامه ای بازی یک قابلیت اضافه بر سازمان در بازی است. با رفتن به فروشگاه درون بازی می توانید پول واقعی را به پول درون بازی تغییردهید و با استفاده از آن، آیتم خریداری کنید.در واقع بسیاری از آیتم های بازی را می توانید در ایستگاه های Pokestop پیدا کنید.
وقتی خیلی پوکمون شکار کردید
2 مورد می تواند در این زمینه به شما کمک کند. می توانید از گزینه Transfer برای تبادل پوکمون با مقداری آبنبات اقدام کنید و سپس از این آبنبات ها برای قوی تر کردن پوکمون مورد علاقه تان استفاده کنید. یا این که می توانید با استفاده از گزینه تغییر نام پوکمون ها، هر کدام را به نامی که در خاطرتان باقی می ماند تغییر دهید.
بازی چه جنبه های اجتماعی دارد؟
در این مرحله که تنها چند روز از عرضه بازی می گذرد، تعامل در بازی محدود به برخورد با دیگر بازیکنان برای جنگیدن یا رفتن به باشگاه می شود اما بازیکنان با یکدیگر دوست می شوند و تیم تشکیل می دهند تا به شکار دسته جمعی بروند یا به هم کمک می کنند تا پوکمون های نایاب و کمیاب را پیدا کنند.
نکته بسیار جالب این است که در همین ابتدای کار این بازی از شبکه اجتماعی Tinder هم محبوب تر شده و در حال عبور از بازی شبکه اجتماعی توئیتر است وکاربران زمان بیشتری را روی این بازی در قیاس با اپلیکیشن هایی نظیر اینستاگرام، اسنپ چت و واتس اپ صرف می کنند.به گزارش باشگاه خبرنگاران، این بازی بر خلاف بسیاری از بازی ها که موجب سکون گیمر می شود، شما را به مناطق مختلف شهر می کشاند.
این بازی هر روز در حال توسعه است و یک گزینه غیر رایگان وجود دارد که با آن می توان پوکمون ها را به مناطق خاص کشاند که این قابلیت مورد توجه صاحبان کسب و کار مانند رستوران ها و کافی شاپ ها برای جذب مشتری قرار گرفته است.
این بازی به قدری پرطرفدار شده که به سرعت سرور هایش مشغول شده و برای عدم کند شدن بازی شرکت سازنده فعلا تنها 3 کشور آمریکا و استرالیا و نیوزیلند را پشتیبانی می کند اما طبق وعده تولید کننده، همه کشور ها به مرور اضافه خواهند شد.
البته راهکار هایی وجود دارد که همین الان هم شما می توانید با تغییر IP خود به IP این 3 کشور از بازی استفاده کنید.البته برخی محققان معتقدند این بازی ممکن است موجب نزاع های واقعی هم بشود. همین طور کشاندن کاربر از این سمت به آن سمت برای پیدا کردن پوکمون خود می تواند مشکلات ترافیکی ایجاد کند؛ برای مثال در حال حرکت در یک مکان شلوغ یا یک پیاده رو هستید و متوجه می شوید یک پوکمون در اطراف شماست و همانجا می خواهید آن پوکمون را شکار کنید.
به هر حال این بازی با وجود جذابیت فوق العاده، درد سر هایی را هم به همراه دارد وممکن است موجب اعتیاد کاربران و به هم ریختن زندگی افراد و نظم عمومی شود.
به گزارش فارس، بازی واقعیت مجازی Pokemon Go چند روز پس از عرضه به محبوب ترین بازی موبایلی تاریخ مبدل شده و به اندازه برنامه های موبایلی Snapchat و Google Mapsمحبوبیت کسب کرده است.
می توان انتظار داشت تعداد کاربران این بازی از 100میلیون نفر عبور کند.تعداد کل کاربران روزانه این بازی در آمریکا 21 میلیون نفر است.
بازی Pokémon Go به یک بازی اعتیادآور مبدل شده و در بسیاری شهر های جهان می توان افرادی را مشاهده کرد که با خیره شدن به گوشی های خود و قدم زدن در نقاط مختلف در تلاش برای شکار پوکمون ها و کسب امتیاز هستند.
در قالب این بازی میلیون ها نفر درگیر خلق شخصیت های مجازی و مبارزه با یکدیگر شده اند.
نکته مهم این است که هر یک از کاربران این بازی باید در محیط های واقعی به دنبال شخصیت های مجازی مخفی شده در نقاط مختلف بگردند و آن ها را هدف بگیرند و لذا اجرای بازی Pokémon Go مستلزم جابه جایی و حرکت در سطح شهر است. بنابراین افراد درگیر در این بازی توجه به محیط اطراف را به شدت از دست می دهند و ممکن است با مشکلات جدی مواجه شوند.علاوه بر این با عرضه نسخه های هک و دستکاری شده بازی Pokémon Go، حمله کننده قادر به کنترل کامل گوشی کاربر می شود و به همین دلیل کارشناسان امنیتی نسبت به بارگذاری این بازی از سایت های غیرقانونی هشدار داده اند.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.