رئیس جمهور ترکیه امروز در سخنانی با اشاره به برگزاری نشست شورای امنیت ملی ترکیه که روز چهارشنبه خواهد بود، اظهار داشت: بعد از نشست شورای امنیت ملی و نشست وزرا یک تصمیم مهم را اعلام خواهیم کرد.

   اعلام تصمیم مهم اردوغان، روز چهارشنبه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز در سخنانی با اشاره به برگزاری نشست شورای امنیت ملی ترکیه که روز چهارشنبه خواهد بود، اظهار داشت: بعد از نشست شورای امنیت ملی و نشست وزرا یک تصمیم مهم را اعلام خواهیم.

وی افزود: یک روند آغاز خواهد شد و ما به سرعت تصمیم خواهیم گرفت زیرا باید هر چه زودتر به نتیجه برسیم.

خبرگزاری آناتولی در این خصوص نوشت اردوغان در نشست خود تاکید کرد: دولت ما در یک آمادگی مهم به سر می برد و خوشبختانه نشست شورای امنیت ملی ترکیه روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

حدود 290 نفر در جریان کودتای نظامی روز جمعه در ترکیه کشته و 1400 نفر دیگر زخمی شده اند. دولت ترکیه اعلام کرده است که فتح الله گولن مخالف اصلی آنکارا که در آمریکا به سر می برد، عامل اصلی این کودتا بوده است ولی گولن این اتهامات را رد کرده و اردوغان را طراح اصلی کودتا ارزیابی نموده است تا از این طریق بتواند مخالفان را سرکوب و پاکسازی نماید.

وزارت دارایی ترکیه نیز اعلام کرده است که بیش از 1500 نفر از کارکنان این وزارتخانه به جرم ارتباط با گروه فتح الله گولن از کار تعلیق شده اند.

عصر روز یکشنبه ارتش ترکیه در بیانیه‌ای تاکید کرد کودتا پایان یافته و هم اکنون فقط از دولت این کشور دستور می‌گیرد.وزیر دادگستری ترکیه به تازگی اعلام کرد که در ارتباط با کودتای نافرجام اخیر در این کشور 7 هزار نفر را بازداشت کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • كيان IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    لعنت بر ظالم
  • كريم دوكا اوزلو IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    لعنت بر ظالم ريا كار