قدس آنلاین/ صالح آباد : ماه‌هاست کارکنان و کارگران شهرداری صالح آباد نسبت به عملکرد این نهاد بابت شرایط کاری و پرداخت نشدن حقوق و مزایای خود گلایه دارند و با دست کشیدن از کار خود چند روزی است انبوه زباله‌ها در سطح شهر مشکلات فراوانی را برای مردم و شهر به وجود آورده است.

انبوه زباله‌های خانگی، چهره شهر صالح آباد را مخدوش کرده است

گزارش خبرنگار ما از این شهر حاکی است چندین شبانه روز است زباله‌ها از سطح خیابان‌ها و معابر شهر جمع آوری و تخلیه نشده و با توجه به فصل گرما افزون بر اینکه زباله‌ها چهره شهر را زشت و مخدوش کرده، انتشار و سرایت بیماری‌های عفونی و میکروبی و حشرات ناقل آن نیز سلامت شهروندان صالح آبادی را بشدت تهدید می‌کند که باید هرچه زودتر مسؤولان چاره اندیشی کنند.

شهردار صالح آباد در این باره به خبرنگار ما گفت: اینکه کارگران و کارمندان شهرداری اظهار می‌کنند حقوق نگرفته اند، کمی غیر منصفانه است و باید بدانند همه شهرداری‌های سراسرکشور حدود یکی دو ماه از پرداخت حقوق عقب هستند و حتی شهرداری‌هایی هم داریم که 10 ماه عقب هستند .

غلام فرهادی نیا می‌افزاید: اکنون ما در بحث حقوق مشکل خاصی نداریم، اگر یکی دو ماهی هم به تعویق و تأخیر افتاده سعی می‌کنیم تا دهم- پانزدهم مرداد ماه آینده بتدریج تسویه حساب کنیم و از سویی شهرداری نمی تواند فقط به فکر کارگران باشد و شهروندان را فراموش کند .

وی خاطرنشان می‌کند: مشکل اصلی قضیه کارگران شهرداری صالح آباد بحث تمدید قراردادآن‌هاست که برخی متأسفانه 20 سال است هیچ گونه مجوز به کارگیری ندارند، در حالی که همه شهرداری‌های کشور بجزصالح آباد برای نیروهای خود مجوز گرفته‌اند ولی در اینجا کارگران مساله نگرفتن حقوق را بهانه می‌کنند . 

وی تصریح کرد: شاید این حرف‌ها چالش زا باشد، اما باید گفت مقصر اصلی و 100درصد این قضیه گروه و تیم قبلی یعنی شهردار و شورای شهر گذشته صالح آباد است که باید در دهه هشتاد برای این 26 کارگر مجوز رسمی و قانونی از استانداری می‌گرفتند، در حالی که بیش از10 سال سابقه ی کار دارند .

شهردار صالح آباد می‌گوید: اکنون براساس بخشنامه وزیر کشور، دستور استاندار و مدیرکل دفتر شهری به هیچ عنوان حق تنظیم قرار داد با این نیروها نداریم، برای اینکه این‌ها مجوز ندارند و من هم اجازه ندارم قرارداد ببندم و اگر تمدید کنم انفصال از خدمت در انتظار من خواهد بود و از سویی با همه مسؤولان از جمله اداره کار، فرمانداری، تمام دستگاه‌های امنیتی و ... صحبت و مکاتبه کرده ایم تا کمک کنند یک پیمانکار و شرکت نظافتی و خدماتی به صالح آباد بیاید و با آن‌ها مبلغ کمتری قرارداد ببندیم و خودم امضا و تأیید کنم تا مشکل این‌ها حل شود .

وی می‌افزاید: در سه ماهه بهار امسال بین یک تا چهار میلیون تومان علی الحساب به هرکارگر پرداخت کرده ایم که در واقع حقوقشان را گرفته اند ولی عیدی و پاداش سال گذشته شان پرداخت نشده و اگر این مبلغ به جای عیدی و پاداش در نظر گرفته شود شاید یک ماه حقوق بیشتر طلبکار نباشند و ادعای آن‌ها کذب است .

وی یاد آور می‌شود: 80 درصد کارگران شهرداری از وضعیت موجود رضایت دارند و فقط 20 درصد سنگ اندازی می‌کنند، به همین خاطر یکی دو روز زباله‌ها را جمع نکرده اند، اما در حال حاضر حتی یک کیلو زباله در شهر دیده نمی شود و همه جمع آوری شده و نظافت کرده اند، چون آن‌ها خوب می‌دانند که با کسی شوخی نداریم و اگردر انجام وظیفه کوتاهی کنند، سریع یک شرکت خدماتی جایگزین خواهد شد .

شهردار صالح آباد در خصوص این ادعای کارگران که می‌گویند شهردارگفته پول برای حقوق ندارم بروید املاک و مستغلات شهرداری را بفروشید تا حقوق شما را پرداخت کنم و از سویی شهردار قیمت‌های املاک را نجومی پیشنهاد می‌کند تا خریداری پیدا نشود، می‌افزاید: قیمت گذاری و نرخگذاری نه به دست من است و نه به عهده بچه‌های شهرداری، بلکه براساس روال قانون شهرداری و سایر نهادها، کارشناس اعزامی قیمت گذاری می‌کند .

وی تصریح می‌کند: گرچه برخی املاک مانند ماشین آلات فرسوده را با مجوز شورا، فرمانداری و استانداری به فروش رسانده ایم، اما این پول هم نباید برای پرداخت حقوق مصرف شود، بلکه باید براساس دستور و قانون دفتر فنی و دفتر شهری استانداری به طور مثال به جای ماشین آلات فرسوده فروخته شده، ماشین نو خریده و جایگزین شود و در مجموع هر ملکی که فروخته شود باید صرف اولویت اول شهر یعنی توسعه و عمران شهر شود .

وی در خصوص پادرمیانی چند ماه پیش فرماندار تربت جام و قول خودش برای پرداخت حقوق کارگران که هنوز گلایه دارند، تأکید می‌کند: از روزی که آقای فرماندار دستور دادند با قرض و قوله به ازای هر نفر 3 میلیون پرداخت کرده ایم و علاوه بر آن به هر نفر در ماه رمضان حدود 600 هزار تومان جیره غیرنقدی مانند گوشت و انواع مواد پروتئینی و حبوبات در سه مرحله تحویل داده ایم و نسبت به شرایط و درآمد شهرداری کوتاهی نکرده ایم، حال اگر کارگری خلاف این را می‌گوید راست نگفته است، زیرا هیچ اداره ای این کار را نکرده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.